ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ارائه آخرین یافته‌های علمی کاربردهای فناوری فضایی در بلایای طبیعی

مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه  از آغاز به کار کارگاه آموزشی تکنیک‌های پیشرفته سنجش از دور خبر داد و گفت: در این دوره آخرین یافته‌ها برای استفاده صلح‌آمیز از فناوری فضایی در بلایای طبیعی ارائه می‌شود. 

دکتر محمد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری تکنیک‌های پیشرفته سنجش از دور افزود: این کارگاه از سوی سازمان آسیا و اقیانوسیه (ابسکو)، سازمان فضایی ایران و دانشگاه تهران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این کارگاه از امروز آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه دارد، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این کارگاه از کشورهای بنگلادش، چین، مغولستان، ترکیه، پرو، پاکستان و اساتیدی از دانشگاه‌های کشور و همچنین از کشورهای آمریکا، کانادا و آلمان هستند.

ابراهیمی، ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی میان شرکت‌کنندگان و انتقال دانش، روش‌های جدیدی در این حوزه برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری فضایی ارائه شود.

مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه، استفاده از فناوری فضایی در حوزه بلایای طبیعی، کشاورزی و کاربردهای مشابه را از موضوعات مطرح در این کارگاه ذکر کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه اطلاعاتی در این حوزه دارند؛ ولی در طی این دوره، اساتید آخرین یافته‌های خود را در این حوزه ارائه می‌دهند تا سطح دانش شرکت‌کنندگان ارتقا یابد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا