امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان در آذربایجان شرقی ۳ برابر شده است

تبریز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سه سال گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، کریم مهری امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال زراعی ۹۵، میزان ۵۹۷ هزار تن گندم از کشهورزان خریداری شده است که این میزان در مقایسه با ۱۸۰ هزار تن خریداری شده در سال ۹۲، شاهد رشد ۳۰۰ درصدی هستیم.

وی همچنین از صادرات گندم از استان به مقصد خارج از کشور برای اولین بار در ۳۷ سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته موفق به صادرات ۳.۵ میلیون تن گندم شده ایم.

مهری افزایش عملکرد گلخانه های مدرن را یکی از اولویت های سازمان متبوعش عنوان کرد و گفت: هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه های مدرن استان به ۱۲۰ هزار هکتار ارتقا یافته است که در مقایسه با میزان ۶۴.۵ هکتاری  سال ۹۲ رشد ۸۶ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان کشاورزی استان احیای دریاچه ارومیه را از جمله شاخصترین رویکردهای این سازمان برشمرد و گفت: اصلاح الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب و بذر را از طریق برنامه ریزی های مدون به پیش برده ایم.

مهری در همین پیوند از خرید ۳۱ دستگاه کارنده مستقیم دانه های روغنی کلزا و نیز تهیه بذر مناسب و پر بازده خبر داد و گفت: با استفاده از این پتانسیل های جدید میزان بهره وری در حوزه برداشت و مصرف آب بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا