بانکبانک و بیمه

راهنمای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت در نت بانک سامان

بانک سامان با هدف ارتقا امنیت حساب‌های مشتریان خود در استفاده از درگاههای مدرن، امکان فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را بدون نیاز به حضور در شعبه و از طریق نت بانک را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک سامان، علاقه‌مندان به فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت از طریق نت بانک لازم است دستورالعمل زیر را دنبال کنند:

گام اول: مراجعه به سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.ir و نصب اپلیکیشن رمزینه از قسمت اپلیکیشن‌های سامان

گام دوم: مراجعه و ورود به نت بانک سامان به نشانی https://ib.sb24.com

گام سوم: انتخاب منوی «مدیریت کارت» در نت بانک

گام چهارم: انتخاب گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت» در نت بانک

گام پنجم: کارت مورد نظر خود که قصد فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف برای آن را دارید، انتخاب کنید.

گام ششم: دکمۀ «فعال‌سازی برنامک» را انتخاب کنید. در مرحله نت بانک یک کد QR نمایش می‌دهد. شما ده دقیقه فرصت دارید تا باقی عملیات را به صورت زیر انجام دهید

گام هفتم: اپلیکیشن رمزینه را باز و  یک رمز ۶ رقمی برای این برنامک انتخاب و وارد کنید. در حفظ و نگهداری این رمز دقت کنید زیرا از این پس ورود شما به اپلیکیشن رمزینه از طریق این رمز شش رقمی خواهد بود.

گام هشتم: گزینۀ «فعال‌سازی رمز دوم کارت» در اپلیکیشن رمزینه را انتخاب نمایید.

گام نهم: گزینه اسکن کد تصویری را انتخاب کنید.

گام دهم: تصویر نمایش داده شده بر روی صفحه رایانه خود را اسکن کنید.

گام یازدهم : دوباره کد شش رقمی رمزینه و سپس کد چهار رقمی که به موبایل شما ارسال می‌شود را وارد نمایید. توجه کنید این کد چهار رقمی به شماره موبایلی که در بانک معرفی و در سیسیتم نرم‌افزاری بانک درج شده است ارسال می‌شود.

گفتنی است، پس از نصب و راه اندازی برنامک رمزینه، استفاده از آن و تولید رمز یکبار مصرف نیازی به اینترنت ندارد.

لازم به توضیح است پس از فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت، مشتری همچنان امکان استفاده از رمز ایستای دوم کارت را خواهد داشت. برای غیرفعال کردن رمز ایستای دوم کارت می‌بایست به شعب بانک مراجعه نماید.

همچنین، متقاضیانی که امکان استفاده از نت بانک برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را ندارند، می‌توانند پس از نصب این برنامه بر روی گوشی خود به کلیه شعب بانک سامان مراجعه و این خدمت را دریافت کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا