انرژیصوت

میزان مصرف برق به ۵۶ هزار مگاوات رسید

سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: میزان مصرف برق کشور حداکثر به میزان ۵۶ هزار مگاوات رسید و این حاصل تلاش تمامی هموطنان در کاهش ومدیریت مصرف برق در بخش های مختلف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مصطفی رجبی مشهدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اگر این تلاش ها نبود میزان مصرف واقعی انرژی برق کشور ۵۹ هزار مگاوات بود.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته منجر به این شد که استفاده از انرژی برق تا حد زیادی در جامعه کنترل شود.

سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: برای تامین برق پایدار و جلوگیری از خاموشی ها نیازمند اینکه همچنان هموطنان و مشترکان با رعایت صرفه جویی و مصرف متعارف و اصولی خود کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.

وی در ادامه افزود: بطورکلی یک سوم مصرف برق کشور خانگی، یک سوم صنعتی، ۱۶ تا ۱۷ درصد کشاورزی و بقیه هم مربوط به مصارف عمومی، تجاری و سایر موارد است.

رجبی مشهدی همچنین در مورد بیت کوین ها و مراکز استخراج رمز ارزها نیز به رادیو اقتصاد اظهارداشت: این مراکز اگر از انشعاب غیر مجاز استفاده نکنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی یادآورشد: تعرفه هزینه برق مصرفی بیت کوین ها در کشور بزودی مشخص و اعلام خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا