صنعت، معدن، تجارت

نخستین جلسه شورای راهبری هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی

مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار کرد:

نخستین جلسه شورای راهبری، به عنوان بالاترین رکن هفدهمین دوره جایزه ملّی تعالی سازمانی با حضور معاونان، مدیران کل و نمایندگان برخی دستگاه ها و سازمان های اجرایی کشور و روسای برخی تشکل های علمی و تخصصی مرتبط، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی،  ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در این جلسه ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت های ۱۷ سال برگزاری جایزه و تاثیر آن اظهار داشت: در طی هفده سال اجرای جایزه ملّی، با تکیه بر تجارب کسب شده طی سال‌های گذشته، این فرصت فراهم آمده است تا سازمان‌های ایرانی در کلیه بخش های اقتصادی و زمینه های مختلف فعالیت، در فرآیند جایزه ملّی تعالی سازمانی شرکت کنند و دستاوردهای خود را در استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی که در چارچوب مدل تعالی سازمانی به اجرا گذاشته‌اند، با دیگر سازمان‌ها مقایسه نمایند و به این ترتیب در فضای تبادل تجربیات، یافته‌ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

کیانی بختیاری در ادامه پیشنهاد کرد: تمامی سازمان ها در بخش های مختلف اقتصادی و عمومی نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، آموزش و پرورش، شهرداری ها، ارتباطات و فناوری اطلاعات، و …فرایند “تعالی سازمانی” را در حوزه تخصصی خود از طریق بستری که سازمان مدیریت صنعتی فراهم نموده است اجرا نمایند و رسالت ملی این سازمان نیز حمایت از این موارد است.

وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی وظیفه خود می داند تحلیل جامعی از اطلاعات مربوط به تعالی سازمان ها را همراه با آمار دقیقی از مسیر “عارضه یابی تا بهبود” آنها و همچنین “نتایج پایداری” دیگر سازمان های حاضر در فرایند ارزیابی تعالی سازمانی را بمنظور استفاده در تصمیم گیری های کلان تهیه و به مقامات بالادست ارایه نماید.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد: در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری، بعنوان سال “رونق تولید” نامگذاری گردیده است، “تعالی سازمانی” نقش بسیار پررنگی دارد و به بنگاه ها برای دستیابی به رونق تولید کمک می کند.

کیانی بختیاری در خصوص هدف گذاری های امسال جایزه تعالی سازمانی اظهار داشت: امسال مرکز تعالی سازمانی موظف شده است در خصوص توسعه تعالی سازمانی در شرکت های دانش بنیان و موضوع مسئولیت اجتماعی متمرکز شود همچنین در خصوص ترویج تعالی سازمانی در صندوق های بازنشستگی برای رفع مشکلات این صندوق ها اقدام نماید.

وی در خصوص دیگر هدف گذاری جایزه تعالی سازمانی افزود: امسال مدل تعالی بنگاه های کوچک و متوسط با همکاری مراکز معتبر اروپایی بویژه آلمان، طراحی و ارائه می شود.

در این جلسه محمد صالح اولیاء معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، مهدی نوید ادهم معاون وزیر و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، حمید اشتری، معاون سازمان ملی استاندارد ایران و چند تن از مدیران کل وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به همراه نمایندگانی از وزارت نفت و دانشگاه صنعتی شریف حضور داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا