امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

عرضه مرغ کشتارگاه‌های رتبه‌بندی شده از اول مهر آغاز می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: عرضه مرغ کشتارگاه های رتبه بندی شده B، A و A پلاس از اول مهر ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم رونمایی از سند طرح ملی ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ با اعلام این مطلب گفت: با رونمایی از این طرح ما به حوزه رتبه بندی کشتارگاه‌های مرغ ورود پیدا می‌کنیم و این رتبه بندی در مورد سایر فرآورده‌های خام دامی به مرور اجرا می‌شود.

علیرضا رفیعی پور افزود: حدود ۵۹ کشتارگاه خط ۲ در کشور موجود است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، اکثر این کشتارگاه‌ها با رتبه بندی A فعالیت کنند.

وی افزود: از ۱۵ مرداد امسال رتبه بندی کشتارگاه‌های مرغ آغاز و تا آخر شهریور به اتمام می‌رسد و این کشتارگاه‌ها باید از اداره کل دامپزشکی استان‌ها لیبل رتبه بندی دریافت کنند.

رفیعی پور اذعان داشت: برای افزایش کیفیت و بهداشت محصولات خام دامی در کشتارگاه‌هایی که از رتبه B بر اساس شرایط به رتبه A ارتقا یافته‌اند، سازمان دامپزشکی نظارت عالی و رصد و پایش خواهد داشت.

وی افزود: ما با ۹۵ درصد اطمینان می‌گوئیم که محصولات خام دام و طیور تولید کشور سالم، بهداشتی و با شریاط استاندارد به دست مردم می‌رسد و در عین حال با اجرای این طرح قصد داریم به شرایط بهتری برسیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ما تنها تضمین کننده تأمین غذا نیستیم بلکه باید تضمین کننده کیفیت محصولات هم باشیم.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته، مشکلات بهداشتی محصولات خام دامی خود را به صفر رسانده‌اند، اما با تقلب در این محصولات روبرو هستند در حالی که در کشورهای در حال توسعه باید در حوزه بهداشتی اقدام کنند.

رفیعی پور اظهار داشت: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در ایران سال‌ها است منتظر عرضه محصولات دارای رتبه بندی خوب، عالی و ممتاز در بازار هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا