امور زیربناییتعاون و اشتغال

مراکز دانشگاهی باید متناسب با نیاز جامعه گسترش پیدا کند

اراک- وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: مراکز دانشگاهی باید متناسب با نیازهای جامعه پایه گذاری شده و برمبنای همین نیازسنجی ها به تدریج و به طور متوازن گسترش و توسعه پیدا کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدرضا نعمت زاده بعد از ظهر شنبه در نشست با نخبگان و دانشگاهیان در دانشگاه صنعتی اراک اظهار داشت: علم و صنعت مرز نمی شناسد، تعاملات علمی با دنیا می تواند در رشد و تحول صنعت و تکنولوژی راهگشا باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حرکت به سمت جلو باید به نحوی باشد که هر دانشجو پس از فارغ التحصیلی خودش یک کارآفرین باشد و گروهی را جذب کار کند و به روند روبه رشد خود توسعه دهد.

همچنین بخوانید

وی افزود: صنعت و دانشگاه باید در بخش ها و حوزه های مختلف تکمیل کننده یکدیگر باشند و در روند گسترش صنعت و ایجاد تکنولوژی برای تولید محصولات باکیفیت و مورد نیاز بازار دنیا تلاش کنند.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: فضا برای رشد و بالندگی صنعتگران و نخبگان باز است. جوانان و نخبگان سرمایه های ملی و باارزش کشور هستند، چرا باید اجازه دهیم که کشورهای بیگانه به این سرمایه های باارزش دست درازی کنند؟ اینها سرمایه های ملی و پشتوانه های فردای این نظام هستند.

وی خطاب به دانشجویان یادآورشد: بزرگترین سرمایه ملی شما هستید که می توانید در تحولات صنعتی وتکنولوژی در همه عرصه ها برای اقتصاد پویا نقش آفرین باشید، به خصوص در سال های اخیر سمن های وتشکل های علمی در دانشگاه ها شکل گرفته که می توانند اهرم خوبی برای ارتقای علم و دانش و پل ارتباطی با نیازهای جامعه باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت:  دانشجویان نیروهای باکفایتی هستند که می توانند برای جهش به سمت توسعه علم و دانش در استان و کشور، متناسب با نیازهای جامعه طرح موضوع کنند .

نعمت زاده تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و آزادی های به دست آمده در کشور و حمایت از آموزش شرایط و فضای مناسب مهیا شده، اما تا اهداف متعالی مورد نظر فاصله داریم که برای دستیابی به این قله باید تلاش همگانی کرد.

وی تاکید کرد: با استفاده از تکنولوژی و علم روز باید محصولات مورد پسند و قبول در بازار جهانی طراحی و تولید کرد و برای سلایق خاص در بازارهای جهان به سلاح دانش و تکنولوژی روز مجهز شویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فراموش نکنیم که کیفیت مطلوب شرط اول صادرات است و در شاخص های بازرگانی باید تحقیق و پژوهش انجام دهیم و فقط موضوع تولید صرف، مدنظر نباشد.

نعمت زاده در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در سال های اخیر در حوزه طرح های توسعه رشد داشته ایم و طی چهار سال اخیر حدود ۱۹ هزار واحد جدید و توسعه ای راه اندازی شده که ازاین رقم ۱۲ طرح جدید و بیش از شش هزار واحد نیز طرح توسعه بوده است و این نشان می دهد قابلیت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با دنیا تعامل علمی داشته باشیم، نه اینکه درها را به روی کشور ببندیم، این مراودات می تواند در رشد صنعت موثر باشد و در نتیجه این روند به خودکفایی خواهیم رسید.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا