بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نظام سازمان امور مالیاتی باید استعلامی باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس اعلام سازمان مالیاتی تمامی دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را ارائه دهند و بانک اطلاعاتی تشکیل و پردازش شود، اما از نظر ما نظام این سازمان باید استعلامی باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد آذری جهرمی پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح جامع مالیاتی کشور، گفت: دو دیدگاه متفاوت درباره کمک به سامانه جامع مالیاتی وجود دارد که دیدگاه نخست این است که تمامی دستگاه ها تمام اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند و این سازمان باید بانک اطلاعاتی تشکیل داده و آن را پردازش کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مدل دیگر این است که دستگاه های مختلف باید امکان دسترسی سازمان امور مالیاتی به اطلاعات و استعلام را فراهم کنند، افزود: براساس آنچه که در دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات درباره تصویب آیین نامه های تعامل پذیری اطلاعات بین دستگاه های مختلف وجود دارد، اعتقاد ما بر این است که نظام باید استعلامی باشد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی از برخی زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرده تا اطلاعاتی را در اختیار این سازمان قرار دهند و تفاهم نامه ای نیز به شرکت پست ارسال و درخواست کرده تا این اطلاعات را در اختیار سازمان قرار دهد اما شرکت پست می گوید که برخی از اطلاعات درخواستی وجود ندارد تا در اختیار این سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

جهرمی تصریح کرد: مقرر شد ظرف یک هفته بین شرکت پست و سازمان امور مالیاتی جلسه ای برگزار و اگر اختلاف نظری در نحوه تعامل وجود دارد منعکس و پس از جمع بندی اجرایی شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا