امور زیربناییراه و ساختمان

راه کار جدید دولت برای تولید مسکن؛از راه‌اندازی بازار مصالح تا افزایش ۶۰ درصدی وام ساخت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:در دو سال پایانی دولت دوازدهم، وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید است، البته این میزان نیز کفاف نیازها را نمی دهد، اما باز اقدام مثبتی تلقی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات ساخت و ساز مسکن، گفت: قطعا در شرایط کنونی اولویت اصلی در حوزه مسکن، تقویت بخش تولید و توسعه ساخت و ساز در کشور است که این مسئله تنها با حمایت اجرایی و مالی دولت از سازندگان محقق خواهد شد.

نیاز کشور به تولید سالانه یک میلیون مسکن جدید/ تعلل ۶ ساله دولت برای ساخت و ساز جدید املاک

همچنین بخوانید

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها کشور سالانه به حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، اما متأسفانه دولت در ۶ سال اخیر اقدام قابل توجهی برای تولید مسکن انجام نداده است.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید کفاف نیازها را نمی دهد

وی گفت: حال در دو سال پایانی دولت دوازدهم، وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید است، البته این میزان نیز کفاف نیازها را نمی دهد، اما باز اقدام مثبتی تلقی می شود، بنابر این امیدوارم این برنامه هر چه سریع تر عملیاتی شود.

راه کارهای جدید دولت برای تولید مسکن؛ از راه‌اندازی بازار مصالح تا افزایش ۶۰ درصدی وام ساخت

بنایی ادامه داد: ارائه زمین رایگان، افزایش ۶۰ درصدی وام ساخت، کاهش عوارض صدور پروانه، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی از مهم ترین اقدامات دولت برای ایجاد رونق در بازار ساخت و ساز مسکن است تا سازندگان و پیمانکاران به پای کار بیایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره عدم افزایش وام خرید مسکن، گفت: به نظر من باید در کنار افزایش تسهیلات ساخت مسکن، فکری برای تقویت قدرت مالی خریداران نیز شود، در غیر این صورت بازار هر چه قدر هم جذابیت داشته باشد، نمی تواند مشتریان را به سمت خود بکشاند.

افزایش تسهیلات خرید و ساخت و ساز مسکن باید در کنار هم محقق شود

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا افزایش تسهیلات در دو حوزه خرید و ساخت و ساز مسکن باید در کنار هم محقق شود تا در آینده شاهد رونق گرفتن بازار مسکن و خروج این بازار از رکود تورمی باشیم./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا