امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

آفت ملخ صحرایی تحت کنترل است

سخنگوی سازمان حفظ نبات کشور گفت: آفت ملخ صحرایی در کشور بطور کامل مهارشده و تحت کنترل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمدرضا میر در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی ۹ استان جنوبی شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، بوشهر، کرمان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان جنوبی از ابتدای بهمن ماه سال گذشته با ورود نخستین دستجات ملخ صحرایی به کشور درگیر مبارزه با این آفت خطرناک شدند.

وی همچنین اظهارداشت: تاکنون ۱۷۳ ریزش دستجات مختلف ملخ در استان های مزبور ثبت شده که خوشبختانه با عملیات بسیار خوب از سرایت این آفت به سایر استان ها وهمینطور مزارع و باغات جلوگیری بعمل آمده است.

همچنین بخوانید

سخنگوی سازمان حفظ نبات کشور ضمن اشاره به اینکه ملخ صحرایی در این استان ها کانون کوبی شده است، گفت: بطورکلی تا به امروز در سطحی معادل ۷۳۵ هزار و ۲۳۴ هکتار بر علیه این آفت مبارزه انجام گرفته و پیش بینی می شود این روند تا اواخر شهریور ماه سال جاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین میزان حملات ملخ صحرایی مربوط به سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان است، افزود: این آفت خطرناک بطور کامل در کشور مهارشده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

میر اظهارداشت: ورود دستجات ملخ صحرایی به کشور همه ساله با یک جمعیت محدودی اتفاق می افتد و موضوع جدی نیست اما نکته حائز اهمیت در این میان شدت و حجم ورودی آفت است.

وی در ادامه یادآورشد: ورود دستجات ملخ در سال ۹۷ به کشور و ریزش هایی که تاکنون اتفاق افتاده و همچنان ادامه دارد در ۵۰ ساله اخیر بی سابقه بوده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا