امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش بینی افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید خرما

دبیر انجمن ملی خرمای ایران گفت: پیش بینی می شود امسال با توجه به بارندگی های مناسب بیش از ۱۰۰ هزار تن خرما در کشور تولید شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مقداد تکلوزاده در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطور میانگین تولید خرما به ازای هر هکتار در مناطق جنوب غرب کشور طبق معمول بین ۵ تا ۵.۵ تن است.

وی همچنین اظهارداشت: امسال با توجه به بارندگی های مناسب و تامین نیاز آبی نخیلات پیش بینی می‌شود میزان تولید خرما در هر هکتار به ۶ تا ۶.۵ تن برسد.

همچنین بخوانید

دبیر انجمن ملی خرمای ایران گفت: نخیلات در استان های خوزستان و بوشهر به دلیل کمبود آب دو تا سه مرتبه در سال آبیاری می شوند که امسال با این میزان آبی که در بازه زمانی دو تا سه ماهه به نخیلات رسید باعث شد نیاز آبی باغ های خرما تامین شود و در عمل کمیت و کیفیت خرما در مناطق مدنظر افزایش پیدا کند.

وی افزود: بارندگی علاوه بر افزایش کیفیت خرما می تواند کمیت این محصول را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد بنابراین امسال خرماهای کیفی‌تری برای عرضه با بازارهای داخلی و خارجی خواهیم داشت.

تکلوزاده اظهارداشت: بطورکلی از مجموع تولید خرمای کشور سالانه ۷۰ درصد به مصرف داخلی و ۳۰ درصد در چرخه صادراتی قرار می گیرد.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: سال گذشته که شرایط صادرات خیلی مناسب بود حداکثر ۳۰۰ هزار تن خرما به کشورهای مختلف دنیا صادر شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا