امور زیربناییراه و ساختمان

اعزام ۸۰۰۰ زائر خانه خدا با ۳۳ پرواز ایران‌ایر

مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از اعزام ۷۹۶۲ خانه خدا با ۳۳ پرواز این یرلاین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  معصومه اصغرزاده با بیان این‌که تا ۲۰ تیرماه ۳۳ پرواز حج در کل کشور توسط ایران‌ایر انجام ۷۹۶۲ زائر بیت الله الحرام، به سرزمین وحی اعزام شده اند، اظهار کرد:  از ابتدای پروازهای حج تاکنون از چهار ایستگاه عملیاتی فرودگاه امام خمینی (ره)، فرودگاه‌های زنجان، یزد و اهواز، پروازهای حج انجام شده است.

وی تصریح کرد: در فرودگاه زنجان‌ ۶ پرواز حج انجام شد‌ و ۱۵۴۳ زاائر به خانه خدا اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مقدار بار ارسالی زائران زنجانی ۳۹ هزار و ۷۱۰ کیلوگرم بوده است، گفت: آخرین پرواز حج زنجان، چهارشنبه شب گذشته انجام شد و کل پروازهای رفت فرودگاه زنجان به پایان رسید.

وی با بیان این‌که تا صبح دیروز  از فرودگاه یزد ۹ پرواز حج انجام شد و یک‌هزار و ۹۱۴ نفر از حجاج به خانه خدا اعزام شدند، همچنین میزان بار ارسالی حجاج یزدی در این پروازها ۳۶ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم بود، ادامه داد: از فرودگاه اهواز نیز تاکنون ۹ پرواز حج‌ انجام شده است و ۲۲۰۱ زائر به خانه خدا اعزام شده اند.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر بار ارسالی زائران اهوازی را در این پروازها ۳۲ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: تاکنون از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) ۹ پرواز حج انجام و ۲ هزار و ۳۰۴ نفر از زائران با‌ ۴۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بار، به خانه خدا اعزام شده اند.

اصغرزاده با اعلام این‌که حجاج استان‌های تهران، البرز، قم، کردستان،، قزوین،  ،سمنان و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی به خانه خدا اعزام می‌شوند، یادآور شد:‌ در مجموع تا روز ۲۰ تیرماه ۳۳ پرواز حج در کل کشور توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” انجام شد‌ه و ۷۹۶۲ نفر از زائران عزیز، به خانه خدا اعزام شده اند.

وی میزان بار ارسالی کل زائران را تاکنون ۱۵۳ هزار و ۸۴۰ کیلوگرم اعلام کرد و با تاکید بر این‌که تاکنون تأخیر در پروازهای حج نداشته‌ایم، اظهار کرد: در هیچ یک از ایستگاه‌های عملیاتی، تاکنون تأخیرات پروازی حج نداشتیم حتی در شرایطی تعجیل پروازی هم داشتیم. در فرودگاه امام خمینی (ره) میزان تأخیرات پروازهای حج تاکنون‌ متوسط‌ ۱۰ دقیقه بوده است.

وی با بیان اینکه اوج پرواز های حجاج از هفته آینده آغاز می شود، اضافه کرد: از روز شنبه اعزام ‌زائران دیگر استان‌ها به خانه خدا آغاز می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا