بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت دلار قفل شد

در بازار ارز چند هفته‌ای می‌شود که قیمت‌ها در محدوده خاصی نوسان دارند و بین کف و سقف قیمتی آن اختلاف هزار تومانی وجود دارد؛ یعنی دلار در پایان هفته‌ روی کف کانال نوسانی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، همان طور که پیش بینی شده بود، اخیرا تعویق بازار متشکل ارزی و انجام اصلاحات در سامانه نیما بعید است بتواند آن قدر دامنه وسیعی داشته باشد که بتواند بر قیمت دلار تاثیر قابل توجهی بگذارد، دلار این هفته را بدون نوسان طی کرد.

دلار در این هفته نیز همانند چند هفته گذشته به سیر نزولی خود ادامه داد و ثبات را این بار در کانال ۱۲ هزار تومان حفظ کرد، یعنی در هفته‌های گذشته بین بازه قیمتی هزار تومان نوسان می‌کرد که در این هفته در نرخ‌های اعلامی صرافی ملی دلار به بالای مرز ۱۳ هزار تومان نرفت.این کاهش قیمت در بازار آزاد نیز مشهود بود و سد مقاومتی بازار آزاد را برای ورود به کانال ۱۲ هزار تومان شکست و روی نرخ‌ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان کرد.

همچنین بخوانید

آخرین قیمت دلار ثبت شده در صرافی ملی روز پنجشنبه ۲۰ تیر ماه معادل ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان همانند آخرین نرخ آن در هفته دوم تیر ماه بود.

اما طلا ۱۸ عیار و سکه امامی در هفته سوم تیر ماه رفتار یکسانی را از خود نشان دادند، به نحوی که این دو فلز گرانبها با افت ارزش مواجه شدند و با بازدهی منفی ۱٫۶ درصدی به کار خود در هفته تیر ماه پایان دادند.

طلا و سکه به ترتیب هر کدام هفت و ۷۹ هزار تومان از ارزش خود را از دست دادند.

طلا روز اول هفته سوم تیر ماه را صعودی آغاز کرد، اما روزهای بعد نتوانست به این روند ادامه دهد و روند کاهشی را در پیش گرفت، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان هفته دوم تیر ماه معادل ۴۳۷ هزار تومان بود که در هفته سوم تا ۴۳۰ هزار تومان پایین آمد.

سکه طرح جدید نیز همانند طلا هفته را با افزایش آغاز کرد اما نزولی به اتمام رساند، هر عدد سکه امامی در پایان هفته سوم چهار میلیون و ۶۰۲ هزار تومان ارزش داشت که در پایان هفته دوم با افت ۷۹ هزار تومانی به سطح چهار میلیون و ۵۲۳ هزار تومان رسید.

اما بر خلاف سه بازار قبلی بورس مثبت ظاهر شد و با افزایش ۶۷۸ واحدی بازدهی ۰٫۲۷ درصدی را به ثبت رساند، این میزان هر چند ناچیز بود اما شاخص کل بورس را به فتح قله ۲۵۰ هزار واحدی نزدیک کرد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار افت و کم‌تحرکی در بازار سرمایه وجود دارد؛ به نحوی که در هفته سوم شاخص کل در دور روز شنبه و سه‌شنبه منفی ظاهر شد. در ادامه نیز نتوانست روند صعودی پرقدرتی را در پیش بگیرد.

بورس هفته سوم تیر ماه را منفی آغاز کرد اما روزهای بعد با چراغ‌های سبز شاخص کل به پایان رسید.

منبع
تجارت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا