صنعتصنعت، معدن، تجارت

ضرورت مهارت ورزی و فرهنگ آموزی در کاریابی بین المللی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی عنوان نمود:

همایش کاریابی بین المللی با رویکرد گردش مغزها و انتقال دانش به داخل کشور با حضور ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، کیانی بختیاری در این همایش ضمن بیان تاریخچه ای از فعالیت های سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به برگزاری دوره های بین المللی این سازمان گفت: در حوزه آموزش با دانشگاه های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری داریم، همچنین بسیاری از دوره های جدید از جمله مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، مدیریت فناوری و نوآوری؛ مدیریت هوا- فضا؛ مدیریت کسب و کارهای کوچک و متوسط با آلمان ها، مدیریت صندوق های بازنشستگی با ایتالیا، مدیریت تحول دیجیتال؛ مدیریت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و سازمان ها (CSR)؛ مدیریت صنایع معدنی؛ مدیریت نفت و گاز و پتروشیمی را راه اندازی کرده ایم.
وی درخصوص ضرورت مهارت ورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار داشت:علاوه بر آموزش های کلاسیک و آکادمیک، آموزش‌های حرفه‌ای و همچنین توسعه توانمندی ها و مهارت ها نیز مورد نیاز است و با این هدف مرکز کاریابی و توسعه اشتغال دانش آموختگان را در سازمان راه اندازی کرده ایم که کسب مهارت در حوزه های پر تقاضای بازار، انجام کار آموزی تحت نظر مربی، صدور گواهی صلاحیت حرفه ای، تسهیل در استخدام و استفاده از وام بانکی از جمله مزایای این دوره آموزشی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص پدیده گردش مغزها افزود: در حال حاضر با وجود شبکه های اجتماعی پدیده گردش مغزها مساله ای اجتناب ناپذیر است و برخی از کشورها برای آن سرمایه گذاری می کنند؛ بنابراین ضرورت دارد این پدیده با آموزش مهارت ها و فرهنگ دیگر کشورها همراه باشد.
کیانی بختیاری ضمن تاکید بر اهمیت آموزش مهارت ها و زبان کردار برای کاریابی در خارج از کشور، درباره موضوع “تطابق فرهنگی” خاطر نشان کرد: بحث تطابق فرهنگی اگر نادیده گرفته شود، مشکل ایجاد خواهد نمود بنابراین باید در خصوص فرهنگ و خرده فرنگ ها آموزش لازم صورت پذیرد.
در این همایش همچنین رامین ناجی زاده، معاون آموزش سازمان مدیریت صنعتی ضمن ارائه مدل دوره کاریابی در خارج از کشور، ویژگی اصلی این دوره را کاربردی و مهارتی بودن آن عنوان کرد.
در ادامه همایش بهمن حسن شعبانی مدیرعامل شرکت پارسیان پارس و خانم محمدی از اتاق ایران و آلمان درخصوص شرایط و چگونگی کاریابی در خارج از کشور سخنانی ارائه نمودند و در پایان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا