امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دلایل عدم استقبال از کشت محصولات ارگانیک

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: بالا بودن هزینه خرید محصولات ارگانیک و بازار پسند نبودن آنها باعث شده تا کشاورزان از کشت محصولات ارگانیک استقبال خوبی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شمس الله شریعت نژاد عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رتبه هشتاد و پنج ایران از بازار ۸۰ میلیون دلاری محصولات ارگانیک کشاورزی، گفت: در کشور ما محصولات ارگانیک بسیار زیادی تولید می‌شود اما در زمینه معرفی و صادرات آنها ضعیف عمل می‌کنیم.

بخش زیادی از کیوی تولیدی کشور ارگانیک است

نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای فروش محصولات ارگانیک کشور تبلیغات گسترده صورت بگیرد، ادامه داد: بخش بسیار زیادی از کیوی‌های تولیدی کشور بدون استفاده از کود و سم پرورش داده می‌شوند، این درحالی است که کشاورزان نیوزیلندی از کودهای شیمیایی و سم بسیار زیادی برای تولید کیوی استفاده می‌کنند.

توجه و تاکید به صادرات محصولات ارگانیک در کشور ما ضعیف است و تمرکز بالایی بر روی واردات محصولات برای تامین نیاز کشور وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشاورزان برای تولید محصولات خود از کودهای شیمیایی استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: توجه و تاکید به صادرات محصولات ارگانیک در کشور ما ضعیف است و تمرکز بالایی بر روی واردات محصولات برای تامین نیاز داخل وجود دارد.

هزینه تولید محصولات ارگانیک بسیار بالا است

وی با تاکید بر اینکه تولید محصولات ارگانیک هزینه تولید بالایی دارد و از نظر شکل نیز دارای جاذبه نیست، خاطرنشان کرد: بالا بودن هزینه خرید محصولات ارگانیک و بازار پسند نبودن آنها باعث شده تا کشاورزان از کشت محصولات ارگانیک استقبال خوبی نداشته باشند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا