بورسبورس اوراق

سهام پتروشیمی نوری ۳۱۲۵تومان قیمت خورد/ رکوردشکنی در عرضه‌های اولیه

با عرضه اولیه ۳۰۰ میلیون سهم پتروشیمی نوری در بورس، هر سهم هفتمین شرکت تازه وارد با ۳۱۲۵ تومان کشف قیمت شد تا سه رکورد جدید ثبت برای شرکت‌های تازه‌وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با آغاز فرایند عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام پتروشیمی نوری در بازار دوم معاملات بورس تهران، هر سهم آن ۳۱۲۵ تومان کشف قیمت شد تا این شرکت تازه وارد، رکورددار گرانترین عرضه اولیه سال‌های اخیر و بیشترین فروش در روز اول و بیشترین خریدار باشد.

در این عرضه ۳۰۰ میلیون سهم «نوری» در محدوده ۲۹۵۰ تا ۳۱۲۵ تومانی و سهمیه ۱۰۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی (توسط هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۲۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار سهم، تاپیکو با ۵۱ و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار سهم ) واگذار شد که به دلیل استقبال متقاضیان خرید، سهمیه هر فرد به ۵۳۳ سهم با نقدینگی بیش از ۱.۶ میلیون تومانی کاهش یافت.

به این ترتیب، در حالی حدود ۵۶۲ هزار نفر قادر به خرید این سهم خواهند شد و رکورد جدیدی در بیشترین خریداران عرضه اولیه ثبت می شود که با توجه به این شرایط، ارزش معاملات ۳۰۰ میلیون سهم عرضه شده به ۹۳۷.۵ میلیارد تومان خواهد رسید که از این منظر هم رکورد تازه‌ایی برای عرضه های اولیه ثبت می شود.

قبل از این گرانترین سهم جدید مربوط به سهام پلی پروپیلن جم در ۲۷ خرداد با ۲۲۵۰ تومان و پیش از آن پتروشیمی پارس با ۲۴۰۰ تومان در تیر سال گذشته بود.

«نوری» بعد از شرکت های سرمایه گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم ، سیمرغ و دارویی ره آورد تامین، هفتمین شرکت جدید سال است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا