صنعت، معدن، تجارت

برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات دارای فناوری نانو

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، از برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات محصولات با فناوری نانو خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت محمدرضا مودودی، اظهار داشت: حمایت از توسعه فعالیت‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان و ارتقای توان صادراتی آنها، در دستور کار ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی افزود: ماندگاری در بازارهای هدف و ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش حجم صادرات محصولات فناوری نانو امروز یک اولویت اساسی است؛ بنابراین بسترسازی مناسب برای رسوخ فناوری نانو در ساختار صادراتی کشور، گام مهمی جهت دستیابی اهداف مهم برنامه ششم توسعه خواهد بود.

در این نشست، دبیر ستاد ویژه فناوری نانو، با بیان رشد شتابان فناوری نانو در حوزه دانش و صنعت نیز گفت: هم اکنون ایران از نظر تولید علم در مقام چهارم و از نظر تولید محصول در میان ۵ کشور اول دنیا قرار گرفته است؛ اما به دلایل گوناگون سهم اندکی از تجارت کشور به محصولات نانو تعلق دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است تا سال ۱۴۰۴ صادرات این محصولات حداقل به ۱ میلیارد دلار برسد.

گفتنی است، هم اکنون در ایران بیش از ۲۰۰ شرکت نانو در حال تولید بیش از ۶۰۰ محصول نانوی فناور هستند که در سال گذشته رقمی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار از این بخش صادرات انجام شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا