بورسبورس اوراق

ثبت یک رکورد تاریخی دیگر شاخص بورس با ورود به کانال۲۵۰ هزار واحدی

شاخص بورس تهران با افزایش ۹۸۳ واحد به کانال ۲۵۰ هزار واحدی وارد شد و رکورد جدیدی ثبت کرد. شاخص هم وزن با ۶۹ واحد افزایش به رقم ۶۱ هزار و ۸۷۸ واحدی رسید و شاخص بازار اول در کانال ۱۸۵ هزار واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۱ واحد به عدد ۳ هزار و ۲۵۶ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا ، امروز با دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۷۸۲هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای  کچاد، شتران و کگل  به ترتیب با ۲۱۸، ۱۸۲ و ۱۴۱ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای وامید، فولاد و فملی  به ترتیب با ۱۶۲، ۱۱۳و ۱۱۱  واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز جم پیلن، خساپا، وتجارت، خودرو و فولاد پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت شد و خودرو و بانک به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در اولین روز کاری هفته شاخص کل بورس تهران با ثبت عدد ۲۵۰ هزار و ۶۰۵ واحد رکورد جدیدی را تجربه کرد. عرضه پتروشیمی نوری مهمترین رویداد امروز بازار سرمایه بود. طی این عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام این شرکت عرضه شد و به هر کد ۵۳۳ سهم در سقف قیمت ۳۱۲۵ تومان تعلق گرفت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا