انرژی

موافقت پیمان‌کاران بزرگ برق با تسویه مطالبات با نفت خام/ تدوین آیین‌نامه آغاز شد

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه پیمان‌کاران بزرگ برق موافق تسویه مطالبات خود با دولت در مقابل دریافت نفت خام هستند گفت: تدوین آئین‌نامه تهاتر نفت برای تسویه مطالبات پیمان‌کاران آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، محسن طرزطلب در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران برق که گفته می شود با نفت تسویه خواهد شد، گفت: سازوکار پرداخت مطالبات پیمانکاران برق با نفت در دولت در حال تدوین است که البته این موضوع در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود:در تبصره یک بند «ی» پیش بینی شده تا ۴۰ هزار میلیارد تومان از این محل تسویه و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد بنابراین این اقدام بابت مطالبات پیمانکارانی که طرح‌های تملک دارایی سرمایه را انجام می‌دهند اگر بتوانند نفت دریافت کنند با یک سازوکاری در قبال مطالبات مسجّل شده تا پایان سال گذشته،نفت خام دریافت کنند.

*پیمانکاران بزرگ برق موافق دریافت نفت خام

طرزطلب در پاسخ به این سؤال که آیا پیمانکاران بزرگ برق مثل “مپنا” از این موضوع استقبال می کنند گفت: دولت در حال تدوین آیین‌نامه‌ای است که بر اساس آن اگر پیمانکاری علاقه‌مند بود با چه سازوکاری تأیید صلاحیت شوند و با چه قیمت ، چه شکل و روشی و اینکه توسط چه کسی این برنامه تأیید شود این نفت خام را دریافت کند.

طرزطلب افزود: قصد نام بردن پیمانکاری را ندارم اما پیمانکاری از این موضوع استقبال می‌کند که مشتری و خریدار نفت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی در پاسخ به این سؤال که پیمانکاران برق همواره دوست دارند مطالبات خود را با پول نقد تسویه کنند؛ آیا واکنشی از سوی شرکت‌ها و پیمانکاران برق در این خصوص وجود داشته است، اظهار داشت: اکثر پیمانکاران برق با دریافت نفت خام به جای مطالبات خود موافق بوده‌اند هر چند این پیمانکاران موافق، پیمانکاران بزرگی هستند که توانمندی معامله آن را داشته باشند.

*قرارداد ۵۰۰ میلیون یورویی جایگزینی نیروگاه ری امضا می‌شود

وی در خصوص جایگزین شدن یک نیروگاه جدید در کنار نیروگاه ری گفت: نیروگاه ری که قدیمی ترین نیروگاه تهران است قرار بود از محل منابع مالی کشور ژاپن تعویض شود که با اعمال تحریم‌ها ممکن نشد بنابراین این اقدام از طریق پیمانکار داخلی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از امضای قرارداد این پیمانکار در هفته جاری خبر داد و گفت: ارزش این قرارداد ۵۰۰ میلیون یورو است. 

طرزطلب در پاسخ به این سئوال که آیا این قرارداد نیز به روش تهاتر نفت خواهد بود تاکید کرد: اینکه تمام این مبلغ با دادن نفت قرار است تأمین شود و یا راهکار دیگری نیز در کنار تهاتر نفت برای تأمین مالی در نظر گرفته می شود، هنوز به طور دقیق مشخص نیست و تا زمان امضای قرارداد مشخص می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا