صنعت، معدن، تجارت

تقویت ظرفیتهای تولیدی استانهای مرزی بهترین راه مقابله باتحریم است

سنندج – قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بسیج استان های مرزی آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، ایلام و کرمانشاه می تواند راهی برای دور زدن تحریم های کشور باشد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرمان خالقی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که با هدف تجلیل از صنعتگران و واحدهای نمونه استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز که دشمن در حال افزایش تحریم ها، فشارهای اقتصادی و تنگ کردن شرایط مراودات تجاری ایران و دیگر کشورهای جهان است باید برای خروج از این تنگنا راه چاره جدیدی بیاندیشیم که بسیج استان های مرزی می تواند یکی از این راه ها باشد.

وی افزود: وجود مرزهای بسیار با کشورهای همسایه به ویژه در بخش غرب و شمال غرب کشور می تواند فرصت مبادلات و مراودات تجاری با کشورهای همسایه را تقویت کند به شرطی که بتوانیم با کشورهای آن سوی مرزها ارتباط درستی برقرار کنیم.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: امروز دیگر همه به ویژه مسئولان مشکلات را می دانند و نیازی به اشاره کردن مرتب به آنها نیست بلکه باید به دنبال آن باشیم که برای مقابله با آنها چه باید کرد.

خالقی یادآور شد: امروز تحریم های اقتصادی شرایط فعالیت واحدهای تولیدی در کشور را بسیار سخت کرده و ما باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم همچنان در این شرایط نیز اقتصاد کشور را سرپا نگه داریم تا از این برهه زمانی نیز عبور کنیم.

وی بیان کرد: جمگ اقتصادی که امروز در آن هستیم نیازمند یک آرایش جنگی است و این آرایش تنها زمانی اتفاق می افتد که هر مسئول و مدیری که در هر پستی قرار دارد کار خود را به درستی انجام دهد تا سرمایه گذار و تولیدکننده بدون دغدغه به دنبال رونق تولید کشور باشند.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه گفت: اگر همه به درستی کار خود را انجام دهند و سرمایه گذار آرامش خاطر لازم را داشته باشد دیگر سرمایه گذاران نیز برای حضور در عرصه تولید کشور ترغیب می شوند.

خالقی افزود: خوشبختانه امروز قوه قضائیه نیز به بحث رسیدگی به تخلفات به خوبی ورود کرده و این امکان وجود دارد از طریق این قوه کسانی که در سیستم مدیریتی، بانکی و یا نظارتی در حال کارشکنی در انجام فعالیت های تولیدی و سرمایه گذاری هستند فراخوانده شوند.

وی اظهار داشت: باید بزرگان و سرمایه گذاران حوزه تولید و صنعت کردستان را شناسایی و از آنان خواهش کرد که به این حوزه ورود کنند چرا که تا زمانی که صنایع بزرگ ایجاد نکنیم نمی توانیم امیدوار به پیشرفت و حل مشکلات در این استان باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا