صنعت، معدن، تجارت

ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی پایدار در بهار با احیای ۱۳۰ واحد صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هدف رونق تولید صنایع کوچک و متوسط ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در سال جاری به این واحدها پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صالحی‌نیا در همایش صنعتگران شهرستان سبزوار اظهار داشت: در قالب تبصره ۱۸ لایحه بودجه برای رونق تولید ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات در سه محور سرمایه در گردش، نوسازی صنایع و طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد پرداخت خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: واحدهای تولیدی در این سه محور بر مبنای ظرفیت‌ها با ثبت درخواست در سامانه بهین یاب و تأیید در کارگروه تسهیل مراکز استان‌ها برای پرداخت به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که ۴۰۰ ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت است و امسال نیز ۳۵ ناحیه به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: توسعه نواحی صنعتی بر حسب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق با توجه به رشد سرمایه گذاری و تقاضاها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: حدود ۱۱ هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور راکد و نیمه فعال است که احیا ۲ هزار واحد در دستور کار قرار دارد و در سه ماه نخست امسال با بازگشت ۱۳۰ واحد به چرخه تولید، ۹ هزار فرصت شغلی پایدار شده است.

یک نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: زیرساخت‌های توسعه صنعتی و تولید با همت مسئولان در شهرستان سبزوار فراهم شده و باید از سرمایه گذاران بومی برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان دعوت شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر با تأکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی شهرستان سبزوار افزود: مجوز استقرار اداره گمرک در سبزوار از سوی رئیس کل گمرک کشور صادر شده و پس از تهیه مکان این واحد تابستان امسال مستقر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تقویت بخش بازرگانی سبزوار، راه اندازی اتاق بازرگانی این شهرستان ضروری است و با ایجاد آن، ارتباط مؤثری با کشورهای دیگر برقرار و زمینه‌های صادرات انواع تولیدات و محصولات شهرستان فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار شامل آب، برق و دیوارکشی درحال انجام است.

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رشد صنعت در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۳۸ جواز تأسیس صنعتی با سرمایه ثابت ۸۱۴ میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است.

حسین مقصودی افزود: سال گذشته نیز ۱۶ معدن با سرمایه گذاری ۸۴ میلیارد ریال و اشتغال ۹۷ نفر در این شهرستان فعال شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا