صنعت، معدن، تجارت

سه سناریو برای افزایش قیمت نان/ احتمال افزایش ۲۵درصدی

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تایید به هیات دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان، اظهار داشت: ما اگر تولید را حمایت کنیم و به اندازه کافی کالا تولید شود، شکایت مردم و نیاز به بازرسی‌ها نیز کاهش خواهد یافت و در واقع بازار به سمت خود تنظیمی می‌رود.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وجود سه سناریو برای افزایش قیمت نان اشاره کرد و افزود: از سه سناریو موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تأیید به هیأت دولت ارائه خواهد شد.

انباشت لاستیک داریم

قبادی همچنین بە انتقادها از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی پاسخ داد وگفت: با نگاە بە بازار و رصد قیمت‌ها متوجە می‌شویم کە کالاهای تأمین شدە با این ارز دارای ثبات و نوسان کمتری بودەاند.

وی افزود: برای نمونە برنج، روغن نباتی ونهادەهای دامی با ارز دولتی تأمین و از نوسان کمتری برخوردار بودە اند و بر همین اساس می‌توان گفت این رویکرد دولت موفق بودە است.

قبادی بە تأمین لاستیک برای ماشین‌های سنگین و کامیون‌ها نیز اشارە کرد و گفت: هم اکنون در فروشگاه‌ها و عاملان فروش انباشت لاستیک داریم و استان‌ها لازم است نسبت بە جذب سهمیە خود اقدام کنند و هر میزان لاستیک نیاز بود آن را تخصیص خواهیم داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا