خودروصنعت، معدن، تجارت

ستارى: اگر پلتفرم خارجى وارد کنیم فقط کارخانه داریم نه صنعت/ ضرورت واگذارى خودروسازى‌ها به بخش خصوصى

معاون فناورى رییس جمهور با تاکید بر داشتن هویت خودروسازى ایران گفت: زمانى که خودمان دانش طراحى خودرو نداشته باشیم تنها کارخانه داریم نه صنعت خودروسازى.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، سورنا ستارى امروز در مراسم افتتاح خط تولید آزمایشى پژو ٣٠١ با تاکید بر طراحى و تولید داخل اظهار کرد: تا زمانى که به فکر وارد کردن پلتفرم از خارج باشیم و در کشور آن را مونتاژ کنیم، نمى توان اسم صنعت را روى آن گذاشت، بلکه اسم آن تنها کارخانه است.

وى ادامه داد: همه این اتفاقات به فرهنگ و اراده کشور بستگى دارد، کارخانه هم تولید اشتغال مى کند اما صنعت براى فارغ التحصیلان دانشگاهى شغل ایجاد میکند. ما باید به سمت اشتغال صنعتى دانشگاهى برویم.

ستارى تصریح کرد: ما فارغ التحصیلان فوق العاده اى در حوزه خودرو و دانش فوق العاده اى در قطعه سازى داریم ، اما بحث راهبرد این قضیه مطرح است و خوشبختانه در ایران خودرو به صورت خاص اتفاقات بسیار خوبى رخ داده که برخى از آن ها در آینده مشخص خواهد شد .

معاون فناورى رییس جمهور بیان کرد: خوشحالم از اینکه مدیرعامل ایران خودرو به شرکت هاى دانش بنیان اهمیت مى دهد و در بحث طراحى به خصوص در بخش پلتفرم هاى داخلى کار مى کنند و این باعث می شود در آینده خودرویى داشته باشیم که مردم از آن راضى باشند.

ستارى با تاکید بر تغییر وضعیت صنعت خودرو افزود: اگر خودروسازى را با نگاه سنتى ادامه دهیم به وضعیت شرکت هاى نوکیا و سونى اریکسون دچار خواهیم شد.

به گفته ستارى، با پول دولت هرچه تحقیق کنیم نتیجه اى به دست نمى آید، بنابراین باید این صنعت را به بخش خصوصى واگذار کنیم.

او در پایان با بیان اینکه راه تزریق نقدینگى به شرکت هاى خودروسازى، همکارى با شرکت هاى دانش بنیان است، گفت: با توجه به اتکاى ما به خام فروشى، ساختار ما واردات چى است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا