بین الملل

رشد اقتصادی چین به پایین‌ترین سطح ۲۷ ساله رسید

رشد اقتصادی چین در ۳ ماه دوم سال جاری میلادی تحت فشار جنگ تجاری با آمریکا به ۶.۲ درصد رسید که پایین‌ترین سطح در ۲۷ سال اخیر است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در ۳ ماهه دوم امسال تحت فشار جنگ تجاری با آمریکا، رشد اقتصادی چین به ۶.۲ درصد رسید که پایین‌ترین سطح در ۲۷ سال اخیر است. این در حالی است که انتشار داده‌های اقتصادی جداگانه‌ای نشان داد که شرایط دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال رسیدن به پایداری است.

داده‌های رسمی روز دوشنبه نشان داد که تولید کارخانجات صنعتی چین در ماه ژوئن ۶.۳ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل جهش کرده و فراتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران (رشد ۵.۲ درصدی) بوده است. این در حالی است که در ماه می رشد تولیدات صنعتی چین به پایین‌ترین میزان ۱۷ ساله خود رسیده و ۵ درصد رشد کرده بود.

همچنین داده‌های رسمی جدید نشان داد که میزان تولیدات روزانه زغال‌سنگ، آلومینیوم و فولاد چین در این ماه رکورد زده است.

تولید زغال‌سنگ چین با افزایش فعالیت معدن‌کاران برای تضمین تقاضای تابستانی بالا (برای الکتریسیته)، با ۶.۷ درصد افزایش نسبت به ماه می و ۱۰.۴ درصد جهش نسبت به ماه مشابه سال گذشته، به ۳۳۳.۳۵ میلیون تن رسید.

تولید فولاد خام چین، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان در این ماه به ۸۷.۵۳ میلیون تن و رکورد روزانه ۲.۹۲ میلیون تن رسید.

بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان در ماه گذشته تولید خود را به ۲.۹۷ میلیون تن رساند که باعث ثبت رکورد تولید روزانه ۹۹ هزار تن، شد.

قیمت مسکن جدید در چین که در ماه می ۰.۷ درصد رشد کرده بود، در ماه ژوئن هم با رشدی ۰.۶ درصدی نسبت به ماه قبل روبرو شد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد بالا رفت.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا