بانک و بیمهطلا و ارز

نگهداری سکه به‌صرفه است؟

کشتی‌آرای با بیان اینکه حباب سکه با کاهش چشم‌گیر به ۲۲۰هزار تومان رسیده است، گفت: سکه‌های پیش‌فروش که سال ۹۷ به دست خریداران رسید این روزها در بازار فروخته می‌شوند و این نشان می‌دهد دیگر نگه‌داری سکه به‌صرفه نیست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، محمد کشتی‌آرای  در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری و علت کاهش قیمت‌ها در این بازار طی هفته‌های گذشته، اظهار داشت: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در دو سه هفته اخیر رو به کاهش بوده است که البته عامل اصلی این کاهش قیمت‌ها، کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضاست.

وی از کاهش میل خرید طلا و سکه در بازار همزمان با کاهش قیمت ارز و قیمت سکه خبر داد و گفت: این روزها سکه‌هایی وارد بازار می‌شوند که سال ۹۶ در سیستم بانکی برای خرید آنها ثبت‌نام انجام شد و سال ۹۷ به دست خریداران رسید.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در همین ارتباط با تأکید بر اینکه نگه‌داری سکه دیگر به‌صرفه نیست، تصریح کرد: عرضه مناسب سکه‌ها در بازار موجب شده تا سکه‌های پیش‌فروشی وارد چرخه بازار شوند و تقاضا برای خرید طلا و سکه کم شود.

کشتی‌آرای از تخلیه حباب سکه نیز خبر داد و افزود: حباب سکه که فروردین ماه امسال به ۵۸۰ هزار تومان نیز رسیده بود هم‌اکنون به ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی ضمن تأکید بر اینکه حباب سکه به‌طور حتم در روزهای آینده باز هم تخلیه خواهد شد، گفت: قیمت سکه نسبت به دو سه هفته اخیر بیش از ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا