انرژی

همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت نیرو در راستای تجاری‌سازی فناوری‌های بومی

رئیس جهاد دانشگاهی خواستار توسعه همکاری‌های فناورانه جهاد دانشگاهی و وزارت نیرو در حوزه انرژی‌های نو، خطوط انتقال آب، آب شیرین کن‌ها و زباله سوزها، و همکاری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی با دکتر محمد صالح اولیا، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو و دکتر محمدصادق قاضی زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو و مدیران مرتبط، روز گذشته (یکشنبه ،۲۳ تیر) در محل وزارت نیرو برگزار شد.

دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فناورانه موفق جهاد دانشگاهی و وزارت نیرو در زمینه طراحی و ساخت آزمایشگاه فشار قوی و سیستم HVDC، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل فناورانه جهاد دانشگاهی و الزامات و قانون برنامه ششم توسعه کشور، خواستار توسعه همکاری‌های فناورانه در حوزه انرژی‌های نو، خطوط انتقال آب، آب شیرین کن‌ها و زباله سوزها، و همکاری در حوزه علوم انسانی و اجتماعی هستیم.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: با توجه به مدیریت و نیاز کشور به تجهیزات فناورانه می‌توان با تجمیع این نیاز و مدیریت سفارشات خارجی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی آن ضمن کمک به توسعه کشور، اشتغال ایجاد کرد.

در ادامه، دکتر قاضی زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو ضمن با استقبال از همکاری با جهاد دانشگاهی و اشاره به همکاری در چندین پروژه فناورانه با جهاد دانشگاهی در حال حاضر، گفت: اگر سیاست خرید خدمت در وزارت نیرو که شامل خرید آب یا برق می‌شود، مدیریت و تبدیل به سیاست مدیریت خرید تجهیزات پر کاربرد و استراتژیک شود، ضمن بومی سازی تکنولوژی، ساخت محصول به صورت صنعتی توسعه پیدا می‌کند و ریسک بومی سازی فناوری توسط وزارت نیرو پذیرفته می‌شود.

همچنین، دکتر اولیا، معاون تحقیقات و منابع انسانی ضمن حمایت از همکاری وزارت نیرو با جهاد دانشگاهی اعلام کرد: چند تکنولوژی مشخص مورد نیاز وزارت نیرو را برای همکاری با جهاد انتخاب و تا تجاری‌سازی تکنولوژی‌ها و تبدیل به شرکت برنامه ریزی می‌کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهاد برای توسعه کسب و کارهای موجود در مراکز رشد وزارت نیرو، بیان کرد: جهاد دانشگاهی به علت توانمندی در حوزه فناوری و پژوهش، پتانسیل بالایی برای برطرف کردن نیازهای فناورانه وزارت نیرو دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، در پایان پیشنهاد شد نمایندگان دو طرف حداکثر ۳ هفته زمینه‌های کاری را مشخص و طی تفاهم نامه‌ای توسعه همکاری را در دستور قرار دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا