بورس

کام سهامداران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری شیرین می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: در شرایط کنونی بهترین استراتژی خرید سهام ارزشمند به دور از حواشی پیش رو و سهامداری تا پس از مشخص شدن پیروز انتخابات است که باعث جهت گیری مثبت بازار و رشد ارزش پرتفوی سهامداران می شود.

حامد حداد ،کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس پایگاه خبری آرمان اقتصادی به وضعیت حجم  نقدینگی بازار سهام با وجود رقابت های انتخاباتی گفت: بسیاری از ریسک گریزان بازار بورس ترجیح می دهند با درصد نقد بیشتری از پرتفوی به استقبال روز رای گیری در آخر این هفته بروند که این عامل باعث افزایش فشار فروش در بازار سهام شده و به تبع آن با کاهش شاخص بورس مواجه هستیم.

همچنین بخوانید

مدیرمعاملات اوراق بهادار پارس ایده بنیان تصریح کرد: امکان افت ارزش سهام با  مشخص شدن نتیجه رای گیری در ۲۹ اردیبهشت، وجود دارد اما  پس از کاهش ریسک سیاسی بازار و ثبات پس از انتخابات امید است با رشد بورس کام سهامداران شیرین شود و مزد صبر خود را از بازار دریافت نمایند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است،در شرایط کنونی بهترین استراتژی خرید سهام ارزشمند به دور از حواشی پیش رو و سهامداری تا پس از مشخص شدن پیروز انتخابات است که باعث جهت گیری مثبت بازار و رشد ارزش پرتفوی سهامداران می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دو شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۶ با کاهش ۵ واحدی به رقم  79 هزار و ۹۵۷ واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۲۹ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۳۲۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۶ واحدی به رقم  87 هزار و ۲۷۸  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش ۳۵ واحدی به رقم  55 هزار و ۵۸۶  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۳۴  واحدی عدد  176 هزار و ۶۴۴  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی به ۹۱۵  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۰ واحد، مخابرات ایران با ۱۴واحد و سرمایه گذاری البرز با ۱۰  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با ۱۶ واحد ، تاپیکو با ۱۲ واحد و فولاد آلیاژی ایران با ۷ واحد کاهش ، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۷۹۷ میلیون و ۱۳۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۵۱۱  نوبت داد و ستد بود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا