امور زیربناییتعاون و اشتغالراه و ساختمان

ساخت ۱۱۰ هزار مسکن برای مددجویان بهزیستی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی از ساخت۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های زیر پوشش این نهاد حمایتی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  وحید قبادی دانا در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جدا از این ۵۰ هزار واحد دیگر نیز در حال ساخت است.

وی همچنین اظهارداشت: بطور کلی از مجموع واگذاری ها ۷۵ هزار واحد مسکونی مربوط به دولت اخیر بوده است.

همچنین بخوانید

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: طرحی مبنی بر تسهیل خانه دار شدن خانوارهای دارای دو معلولیت و به بالا با همکاری سازمان زمین و مسکن، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و همچنین خیران مسکن ساز و بهزیستی تهیه شده است.

وی افزود: بطورکلی از سال ۹۴ ساخت واحدهای مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول به بالا در کشور آغاز و ۱۴ هزار نفر واجد شرایط دریافت این واحدها احصا شدند که تاکنون شش هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی به جامعه هدف واگذار و شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در حال ساخت است.

قبادی دانا در ادامه از تفاهم نامه ساخت ۱۷ هزار واحد در ارتباط با مسکن مدجویان روستایی در کشور خبرداد و اظهارداشت: بخشی از کار این پروژه ها انجام شده و بخش دیگری در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهت توانمند سازی افراد دارای معلولیت یکی از برنامه های سازمان بهزیستی حمایت از خانواده ها برای انجام تحصیلات دانشگاهی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد زیر پوشش مشمول دریافت هزینه های تحصیلی هستند.

وی افزود: تمامی افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند تمام شهریه این اشخاص از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

قبادی دانا تصریح کرد: سازمان بهزیستی ۲۰ درصد تخفیف را در این کار خیر از خود دانشگاه آزاد دارد یعنی ۸۰ درصد هزینه تحصیلی را به دانشگاه پرداخت می کند و نیازی نیست خانواده ها پولی را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: کاری که از امسال انجام می شود اینکه خانوارهایی که معلول سرپرست خانوار است اعضای خانواده نیز مشمول این گشایش خواهند شد یعنی هزینه تحصیل افراد تحت تکفل فردسرپرست خانوار پرداخت می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون هزینه ۵۰ درصد مبالغ شهریه های دانشجویان تحت حمایت این سازمان در دانشگاه پیام نور و علمی وکاربردی در حال پرداخت است.

وی در ادامه افزود: امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته به شرط تامین اعتبار کمک بیشتری به این افراد خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا