بانکبانک و بیمه

سود مرکب از نظام بانکی حذف می شود

نماینده مردم شاهرود، میامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از حذف سود مرکب در نظام بانکی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: روز جاری یک طرح دو فوریتی تحت عنوان «الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به حذف سود و جرائم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان» در مجلس به تصویب رسید.

وی همچنین اظهارداشت: این یک طرح مستقلی که بانک ها را ملزم به حذف سود و جرائم مضاعف (سود مرکب) می کند.

نماینده مردم شاهرود، میامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت سود مرکب بوسیله بانک ها از محل تمدید قراردادها موجب افزایش بدهی تسهیلات گیرندگان و مطالبات بانک ها می شد.

وی افزود: هزاران واحد تولیدی و صدها هزار نفر کشاورز امروز در کشور به دلیل عدم پرداخت بدهی بانکی درگیر موضوع هستند و در ضمن هزاران پرونده در این ارتباط در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

حسینی شاهرودی بیان داشت: خیل عظیمی از تولید کنندگان به دلیل رکود اقتصادی و مصادیقی این نوع و همینطور کشاورزان به سبب پدیده سرما زدگی در سا ل های اخیر موفق به پرداخت بدهی بانکی خود نشده و امروز با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

وی گفت: طرح «الزام بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی به حذف سود و جرائم مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان» مجلس مشمول همه این موارد است.

نماینده مردم شاهرود، میامی و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک با تصویب و اجرای این قانون بخش عمده ای ازدغدغه و مشکلات تولید، تولید کنندگان، فعالان اقتصادی و همینطور خود بانک ها در مملکت برطرف خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا