انرژی

نخستین واحد پالایشگاهی فاز ١۴ پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از راه‌اندازی واحد تولید گاز سوخت پالایشگاه فاز ١۴ پارس جنوبی تا اواخر مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد مشکین‌فام پس از بازدید میدانی از پالایشگاه در حال ساخت فاز ١۴ پارس جنوبی و  نشست با پیمانکاران این بخش اظهار کرد: فاز ١۴ آخرین و اولویت‌دارترین طرح باقی‌مانده پارس جنوبی است که تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ( روزانه ۲۸.۲ میلیون مترمکعب) از دو سکوی فاز نخست آن محقق شده است و دو سکوی باقیمانده نیز تا پیش از زمستان امسال نصب و تولیدی می‌شوند.

وی اظهار کرد: برداشت حداکثری گاز از میدان پارس جنوبی اولویت وزارت نفت است و در فاز ١۴ پارس جنوبی با رسیدن به ظرفیت تولید ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش، این برنامه تکلیفی به‌طور کامل محقق خواهد شد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به تحرک ایجاد شده در بخش پالایشگاهی این فاز اشاره کرد و گفت: پیش از این در بخش تامین کالاهای فله‌ای باقیمانده پالایشگاه فاز ١۴ عقب ماندگی وجود داشت که با تلاش و مدیریت کارفرما این اقلام تامین می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم همه این اقلام وارد پالایشگاه شود و واحدهایی که تکمیل می‌شوند، سریع‌تر در اختیار گروه راه‌انداز قرار بگیرند.

مشکین‌فام با اشاره به تکمیل مکانیکال واحد تولید گاز سوخت (واحد١٢٢) پالایشگاه فاز ١۴ گفت: این واحد پیش‌نیاز روشن شدن مشعل بوده و نخستین واحد پالایشگاهی است که  با دریافت گاز از خط سراسری، در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد. با عملیاتی شدن این واحد در اواخر مهرماه امسال، به‌تدریج سرویس‌های جانبی وارد مدار تولید خواهد شد.

توسعه بخش‌های باقی‌مانده فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢۴، ساخت اسکله خدماتی صادراتی منطقه پارس ۲، احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و همچنین پروژه مخازن ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی از دیگر طرح‌های در حال اجرای شرکت ملی نفت ایران در پارس جنوبی است که مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید میدانی، روند توسعه آنها را مطلوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا