تجارتصنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

پشت‌پرده گرانی برنج/ کاهش ۳۵ درصدی قیمت‌ با عرضه برنج جدید

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ضمن تشریح علت گرانی برنج پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و پشت پرده‌های آن، از کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی این ماده غذایی با به دست آمدن محصول جدید خبر داد.

محمد آقاطاهر در مورد علت گرانی برنج و همچنین کاهش مجدد قیمت این ماده غذایی در آینده اظهار کرد: دو علت وجود داشت، ابتدا این‌که همواره میزان تقاضای مردم پیش از ماه مبارک نسبت به اقلام خوراکی افزایش پیدا می‌کند و همین مطلب باعث افزایش یکباره قیمت کالاها می‌شود.

وی ادامه داد: مورد دیگری که در ارتباط با علت گرانی برنج می‌توان به آن اشاره کرد شایعه کذبی بود که قبل از ماه مبارک رمضان در بازار ایجاد شد. صادرات برنج ایران به روسیه شایعه‌ای بود که قبل از ماه مبارک رمضان سر زبان‌ها افتاد و همین موضوع عاملی برای افزایش قیمت برنج قبل از آغاز این ماه بود.

همچنین بخوانید

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: قیمت برنج خوب در بنکداری‌ها که قیمت عمده‌فروشی است تقریبا کیلویی ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان بود که قبل از ماه مبارک رمضان به ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش یافت.

آقاطاهر در مورد زمان کاهش قیمت برنج پس از اتفاقات اخیر بیان کرد: احتمال این‌که قیمت این محصول به رقم قبل از ماه مبارک رمضان کاهش یابد، بسیار پایین است اما باید منتظر محصولات جدید باشیم که معمولا از اواسط مرداد‌ماه به دست می‌آید. احتمالا قیمت برنج پس از به دست آمدن محصول و عرضه برنج نو حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش خواهد یافت.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا