امور زیربناییراه و ساختمان

دزدی دریایی انگلیسی‌ها یک رسوایی جهانی است/ مذاکره برای رفع مشکل کشتی‌های توقیف شده در برزیل

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: چه در مورد هواپیماها و چه در مورد کشتی‌های ایرانی، این اولین بار نیست که با مزاحمت‌های آمریکا مواجه هستیم و همواره شرکت‌های حمل و نقلی از این بحران‌ها عبور کرده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی،، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: امروز توانستیم پوشش راداری کشور را افزایش دهیم و با افتتاح مرکز ملی ایمنی و اضطراری، سطح استانداردهای صنعت هوانوردی را در فراز جهانی افزایش دادیم.

وی گفت: با این اقدامات سطح استاندارد رفتاری در فرودگاه‌ها به سطح استانداردهای مورد تایید ایکائو ارتقا داده شده است و با این امکانات و تجهیزات جذب حداکثری پروازها را خواهیم داشت.

وی همچنین درباره آزادسازی نفتکش ایرانی از عربستان گفت: با پیگیری‌های ویژه‌ای که از طریق سازمان بنادر انجام شد، روز گذشته توانستیم برای نفتکش ایرانی رفع مزاحمت داشته باشیم و ساعت ۳ و ۶ دقیقه این شناور از بندر جده خارج شد. البته موتورهای آن از کار افتاده است و باید تعمیر شود و شرکت ملی نفتکش نسبت به این موضوع اقدام کرده است.

اسلامی ادامه داد: چه در مورد هواپیماها و چه در مورد کشتی‌های ایرانی این اولین بار نیست که با مزاحمت‌های آمریکا مواجه هستیم و همواره شرکت‌های حمل و نقلی از این بحران‌ها عبور کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی درباره انتقاد گمرک از دپوی برخی از کالاها در بنادر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی محل انبار نیست و صاحبان بار باید نسبت به تخلیه و بارگیری با ارائه مستندات و مدارک و تعاملات با بانک و گمرک اقدام کنند. از سوی دیگر سازمان بنادر وظیفه کنترل محتوای کالاها را ندارد و باید نهادهای مربوطه این وظیفه را انجام دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر توقف دو کشتی ایرانی در برزیل به دلیل عدم سوخت‌رسانی‌ها اظهار داشت: مذاکرات برای رفع این مشکل در حال انجام است.

اسلامی در مورد نفتکش بریتانیایی که دو روز گذشته در بندرعباس به توقیف درآمده است گفت: این کشتی انگلیسی از تنگه هرمز با رادار خاموش در حال حرکت بود که احتمال ایجاد سانحه وجود داشت بنابراین سازمان بنادر برای ارزیابی‌های بیشتر درخواست توقف این کشتی را داشت.

وی افزود: در حال حاضر بررسی ارزیابی‌ها آغاز شده است و بعد از مشاهدات و ارزیابی‌های بیشتر آمار فنی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به دزدی دریایی انگلیسی‌ها اظهار داشت: این یک رسوایی برای استکبار جهانی است و مورد قبول هیچ یک از کشورها نیست و بسیاری از کشورها مخالفت خود را با این اقدام انجام داده‌اند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا