امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رفع تعهدات ارزی در انتظار ترخیص کالاهای اساسی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با همه ارزی که از بانک مرکزی دریافت شده بود، کالا خریداری و وارد گمرک شده و این کالاها منتظر ترخیص است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید ورناصری در خصوص ادعای مطرح شده در زمینه ارز اختصاص یافته به واردات کالاهای اساسی، افزود: در این زمینه بحث رفع تعهدات ارزی مطرح است و با این موضوع که کالایی وارد نشده باشد، بسیار متفاوت است.

وی افزود: رفع تعهدات ارزی در رابطه با شرکت‌های دولتی به این معنا است که کالا وارد بندر شده و تخیله بار صورت گرفته، اما بنابر دلایلی مانند نقص در اسناد یا به دلایل گمرکی این کالا ترخیص نشده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: از آنجایی که این کالاها هنوز ترخیص نشده برگ سبز گمرکی را بانک به آن کالا اختصاص نمی‌دهد، بنابراین با همه ارزی که از بانک مرکزی دریافت شده کالا خریداری و به کشور وارد شده است و این کالاها منتظر تخلیه است؛ حتی مازاد بر ارز اختصاص یافته کالا وارد شده است.

وی تاکید کرد: پس تخلفی انجام نشده و تنها یک پروسه اداری است که باید طی شود و تا این پروسه طی نشده، کالا ترخیص نمی‌شود.

گوشت دپو شده در بنادر صحت ندارد

ورناصری در رابطه با ادعای مطرح شده در زمینه دپوی گوشت قرمز در بنادر و عدم اجازه ترخیص آن نیز گفت: هیچ گوشتی در بنادر دپو نشده و گوشت موجود منتظر جواز ترخیص و طی مراحل اداری برای ارسال به استان‌های مختلف است که این کار در حال انجام است و مراحل آن به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی تأکید کرد: گوشت قرمز از کالاهایی است که پیش از این ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کرد، اما در سال جدید باید واردکنندگان ما به التفاوت آن با ارز نیمایی را پرداخت کنند تا اجازه ترخیص داده شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: البته گوشتی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط واردکنندگان سفارش داده شده باید ما به التفاوت آن با ارز نیمایی پرداخت شود تا بتوانند از گمرک ترخیص کنند و به بازار برسانند

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا