بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ابعاد حقوقی سپیدنامه ققنوس چیست؟

کارگاه «ابعاد حقوقی سپیدنامه ققنوس» با سخنرانی امیرحسین جلالی فراهانی، مدیر حقوقی ققنوس در بیست‌وپنجمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در این کارگاه فراهانی ابتدا درباره مفهوم و کارکرد حقوقی سپیدنامه ققنوس توضیح داد و گفت: «مفهوم ما از سپیدنامه ققنوس؛ پیمان‌نامه، کنوانسیون و معاهده است، چراکه ما در نظام حقوقی سپیدنامه نداریم.»

او در ادامه اصول بنیادی ققنوس را توضیح داد که شامل اصولی مانند ماهیت نامتمرکز، پایبندی به قانون، یگانگی پیمان، کارمزد ضابطه‌مند، شفافیت، سازگارپذیری، زیرساخت فنی شبکه ققنوس و معماری شبکه است.

فراهانی درباره اصل پایبندی به قانون این موضوع رو توضیح داد که درعین عدم تمرکز، همه میزبانان باید به قانون پایبند باشند، ضمن اینکه هر میزبانی درهر کشوری قرار داشته باشد باید به قانون آن کشور پایبند باشد.

مدیر حقوقی ققنوس، انواع توکن‌های ارائه‌شده در ققنوس را که توکن گواهی، دارایی و پیمان بود معرفی کرد و توضیح داد که طبق قانون تجارت الکترونیکی داده‌پیام به رسمیت شناخته شده و توکن‌ها هم حکم داده‌پیام را دارند.

او درباره توکن‌های گواهی و دارایی توضیح داد: «توکن‌های گواهی برای کالاهای همگن و توکن‌های دارایی برای کالاها غیرهمگن صادر می‌شود. درواقع توکن، دارایی است که کالا را بر اساس ارزش اسمی آن صادر می‌کند. توکن پیمان نیز توکن پایه شبکه برای مبادله کالا است. این توکن خودش مالکیت مستقیم دارد و ارزش آن معادل ۳۰ سوت طلای ۲۴ عیار است.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا