صنعت، معدن، تجارت

قاره آفریقا فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آفریقا ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و می‌توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از صداو سیما؛ محمدرضا مودودی در همایش تجارت با شرق آفریقا با اشاره به اینکه این قاره فرصت‌های زیادی دارد که هنوز از آن استفاده نشده است، افزود: آفریقا برای کشور ما سکوی پرتاب است و با توجه به تحریم‌ها، می‌توان از ظرفیت‌های کشورهای آفریقایی در حوزه‌های سرمایه گذاری، خدمات فنی مهندسی استفاده کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: کشور چین از ظرفیت‌های قاره سیاه آگاه بوده و سهمش از بازارهای آفریقایی ۱۶ درصد است و این درحالی است که در مجموع سهم کشورهای آسیایی از بازار آفریقا، ۲۵ درصد است.

وی بیان کرد: کشور ما ظرفیت سرمایه گذاری خارجی را دارد و می‌توانیم نقش خود را به عنوان کشوری که سهم بزرگی از این بازار دارد، ایفا کنیم.

سرپرست سازمان توسعه و تجارت گفت: امروزه اگر بخواهیم بازارهای صادراتی را از دست ندهیم، باید حضور پررنگی در این بازارها داشته باشیم، اما متاسفانه به دلیل عدم وجود شرکت‌های قدرتمند صادراتی در کشور، نتوانستیم از این بازار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: برای آینده تجارت ایران، باید بتوانیم سرمایه‌گذاران قدرتمندی داشته باشیم و استعدادها را به منصه ظهور برسانیم.

وی افزود: ما کمتر از ۱۳۰ قلم کالای صادراتی داریم و حدود ۸۰ شرکت به میزان ۳۰ میلیارد دلار صادرات می‌کنند که بسیار کم است

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا