بین الملل

ادعای سنگاپور درباره توقیف نفتکش چینی حامل LPG ایران

شیپ‌ اند بانکر، گزارش داد: دولت سنگاپور مدعی شده که یک نفتکش چینی حامل LPG ایران را در ارتباط با تحریم‌های آمریکا توقیف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، دولت سنگاپور مدعی شده است یک نفتکش چینی حامل LPG ایران را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا توقیف کرده است.

مقامات سنگاپور مدعی هستند که این دومین نفتکش چینی است که به دلیل حمل محموله‌ گازی ایران طی هفته گذشته توقیف می‌شود. 

همچنین بخوانید

به ادعای آنها روز چهارشنبه بنا به حکم دادگاه عالی سنگاپور نفتکش “سی‌دراگون” متعلق به شرکت کنلون چین توقیف شده و در روز دوشنبه نیز نفتکش این‌فینی‌تی توقیف شده بود.

در حالی که سنگاپور هنوز دلیل توقیف نفتکش‌ها را اعلام نکرده اما شرکت کنلون ماه گذشته میلادی به لغو تحریم‌های آمریکا و حمل و نقل LPG ایران متهم شده بود. 

اخیرا خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است علی‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ایران و حتی پس از پایان یافتن مهلت معافیت چین از تحریم‌های آمریکا در ابتدای ماه می، طی ماه‌های می و ژوئن ۵ نفتکش حامل LPG ایران به سمت چین بارگیری شدند.

به گزارش رویترز بر اساس اطلاعات اقتصادی که روز گذشته درباره عملکرد سنگاپور در نیم سال نخست سال جاری منتشر شد، این کشور بدترین رشد اقتصادی را در ۱۰ سال گذشته تجربه کرده است. تولید ناخالص داخلی سنگاپور به کمترین میزان سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده و یکی از اصلی‌ترین دلایل این مسئله افت شاخص‌های مربوط به بخش فناوری در این کشور است.

پیش‌تر انتظار می‌رفت که در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد اقتصادی ۱.۵ تا ۲.۵ درصدی برای سنگاپور باشیم اما آمارهای منتشرشده در مورد نیمه نخست سال جاری نشان می‌دهد که رشد اقتصادی این کشور کمتر از میزان مورد انتظار خواهد بود.

آمریکا به تازگی به کشورهای کوچک فشار می‌آورد که سیاست یکجانبه فشار حداکثری آمریکا بر ایران را بر خلاف میل خودشان اجرا کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا