بین الملل

گروه بورس لندن با تامپسون رویترز شریک می‌شود

گروه بورس لندن اعلام کرد در حال مذاکره برای به دست آوردن شرکت ارائه‌دهنده داده‌های تحلیلی مالی، هلدینگ رفینیتیو، به ازای ۲۷ میلیارد دلار است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، گروه بورس لندن (لاندن استاک اکسچنج گروپ) اعلام کرد در حال مذاکره برای به دست آوردن شرکت ارائه‌دهنده داده‌های تحلیلی مالی، هلدینگ رفینیتیو، به ازای ۲۷ میلیارد دلار است.

این معامله یک سال پس از آن انجام می‌شود که شرکت بلک‌استون اکثریت سهام رفینیتیو را از شرکت تامسون رویترز خرید. ارزش شرکت رفینیتیو در آن زمان ۲۰ میلیارد دلار بود.

گروه بورس لندن (لاندن استاک اکسچنج گروپ) اعلام کرده است برای پرداخت مبلغ معامله از سهام «لاندن استاک اکسچنج گروپ» که به تازگی برای خرید و فروش ارائه شده استفاده خواهد کرد. یعنی سرمایه‌گذاران کنونی رفینیتیو را به سهام‌داران لاندن استاک اکسچنج گروپ تبدیل خواهد کرد. به این ترتیب آنها ۳۷ درصد سهام شرکت ادغام شده را در اختیار خواهند داشت و کمتر از ۳۰ درصد حق رأی در هیأت مدیره را به دست می‌آورند.

تامسون رویترز، که شرکت مادر خبرگزاری رویترز است، در حال حاضر ۴۵ درصد سهام رفینیتیو را در اختیار دارد. این شرکت در بیانیه‌ای با تأیید این مذاکرات اعلام کرد که در صورت رسیدن به توافق، ۱۵ درصد سهام لاندن استاک اکسچنج گروپ را به دست خواهد آورد.

با توجه به ارزش‌گذاری این معامله، مشخص می‌شود که شرکت بلک‌استون ارزش سرمایه‌گذاری اولیه خود در رفینیتیو را دو برابر کرده است.

لاندن استاک اکسچنج گروپ شرکت‌هایی همچون بورس لندن، بورس ایتالیا و شاخص راسل و شاخص فوتسی را در اختیار دارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا