انرژی

انتقادات نماینده گرمسار در مجلس از وزرای راه و نیرو

نماینده مردم گرمسار در مجلس نسبت به اجرایی نشدن انتقال پساب تهران به شهرستان ایوانکی و به بهره‌برداری نرسیدن جاده گرمسار – فیروزکوه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا کاتب در تذکری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، گفت: برای جبران تامین آب زراعی شهرستان ایوانکی که پیش از این از رودخانه جاجرود مشروب می شد، هم رییس جمهور و هم هیات دولت با انتقال پساب تهران به این شهرستان موافقت کردند اما متاسفانه وزیر نیرو هنوز موافقت خود را با این انتقال اعلام نکرد که امیدواریم رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کند تا وعده ای که به ملت داده شد، اجرایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی، گفت: نسبت به بهره برداری نرسیدن جاده گرمسار –  فیروزکوه انتقاد دارم. تکمیل این جاده یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان سمنان است و باید در سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسید، انتظار است پیگیری لازم انجام شود تا این خواسته مردم تحقق یابد.

همچنین بخوانید

وی با استناد به مواد ۲۳۴، ۲۳۵ و ۲۳۷ آئین نامه داخلی متذکر شد: براساس ماده ۲۳۴ و ۲۳۵ آئین نامه رئیس جمهور و وزرا باید گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه کنند اگر این کار را انجام ندادند  کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌توانند براساس ماده ۲۳۷  عملکرد آنان را گزارش کنند و مخالف و موافق درباره آن صحبت کنند و سپس رأی گیری شود و نیازی به حضور وزرا در این جلسه هم نیست.

نماینده مردم گرمسار همچنین از حد نصاب افتادن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد و خواستار رفع این مسئله شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا