امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سیل تولید قزل آلا را ۳۰ درصد کاهش داد

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود تولید قزل آلا حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد، گفت:امسال در رشد میگو با افزایش ۱۰ درصدی مواجه هستیم.

ارسلان قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تولید قزل آلا حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد، اظهارداشت: دلیل این مساله آن است که ۴ استان عمده تولیدکننده قزل آلای کشور درگیر سیل شدند و بسیاری از مزارع پرورش قزل آلا از بین رفت.

به گفته وی استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد ۴ استان یاد شده هستند.

قاسمی درباره اینکه آیا کاهش تولید قزل آلا در سالجاری منجر به گران‌تر شدن این ماهی در بازار خواهد شد؟، افزود: محصولات شیلاتی در بازار تابع بحث عرضه و تقاضا نیستند بلکه حضور واسطه هاست که در این میان نقش بسزایی بازی می‌کند، نحوه توزیع به بازار این محصولات آسیب می‌زند و قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کند.

وی اضافه کرد: البته این مساله یک معضل عمومی در بخش کشاورزی و یکی از دلایلی است که ما معتقدیم وزارت جهاد نباید در بخش بازار ورود کند.

این فعال بخش خصوصی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تولید میگو نیز با بیان اینکه بهره وری در تولید این آبزی افزایش یافته است، گفت: امسال تولید میگو در کشور با رشد همراه است و پیش بینی می‌شود بین ۵ تا ۱۰ درصد در این زمینه با رشد مواجه باشیم.

قاسمی درباره کمبود واکسن و داروهای دامی بر تولید آبزیان و محصولات شیلاتی نیز افزود: خوشبختانه ما در این حوزه از دارو و واکسن استفاده زیادی نمی‌کنیم بنابراین این مساله تأثیری بر تولیدمان نداشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا