صنعت، معدن، تجارت

درخواست از بیمه ها برای کاهش ذخیره سرمایه در بانک‌ها

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه موضوع کاهش ذخیره سرمایه صنعت بیمه در بانک ها را در شورای عالی بورس پیگیری می کنیم، گفت:باید پوشش های بیمه ای جدید در صنعت بیمه در این خصوص ایجاد شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در نخستین جلسه کارگروه تخصصی بیمه در محل این وزارتخانه گفت: صنعت بیمه در دنیا نهادی با نقدینگی فراوان است اما در ایران تنها به بیمه تجاری محدود شده است.

وی تاکید کرد: عضویت وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی بورس نیز موید همین موضوع است و ما باید تلاش کنیم این ظرفیت را فعال کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: نیازها و خدماتی که بخش تولید و تجارت می تواند از بیمه استفاده کند باید دقیقا مشخص شود و باید طرح مدونی در این خصوص طراحی گردد.

وی گفت: اتکای بیش از ۹۰ درصدی تولید برای تامین مالی به نظام بانکی، یکی از اشکالات اقتصاد کشور است به همین دلیل ابزارهای جدید تامین مالی باید دنبال شود.

زرندی افزود: در موضوع ساخت داخل باید بررسی شود که می توان از بیمه برای ضمانت و ریسک داخلی سازی استفاده کرد و با چه مکانیزمی قابل اجرا است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت گفت: ریسک های متناسب با تولید و تجارت باید شناسایی شده و باید پوشش های بیمه ای جدید در صنعت بیمه در این خصوص ایجاد شود.

وی گفت: در خواست ما از صنعت بیمه کاهش ذخیره سرمایه در بانک ها و افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید است و این مهم را در شورای عالی بورس دنبال می کنیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فضای جدیدی را باید در تعامل صنعت با بیمه ایجاد کنیم، تاکید کرد: درخواست ما از دست اندرکاران صنعت بیمه این است که برنامه مشخصی برای سال «رونق تولید»  و حمایت از تولید داخلی ارائه نمایند.

وی گفت: از بخش خصوصی، انجمن ها، تشکل ها و صاحب نظران خواسته ایم تا پیشنهاد های خود را برای استفاده از این ظرفیت به ما اعلام کنند.

کارگروه تخصصی صنعت بیمه در معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور نمایندگان سازمان ها و بخش های مختلف تولید و تجارت تشکیل شد و مقررشد موضوع احصا نیاز های بخش صنعت، معدن و تجارت مرتبط با بیمه و طرح برنامه های مدون و عملیاتی در دستور کار این کمیته قرار گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا