بورسفرابورس

قوانین جدید بازار پایه در شورای عالی بورس تصویب شد

اسلامی بیدگلی با تاکید بر اینکه رنگ‌بندی بازارهای پایه برقرار است، گفت: نوسانات قیمتی نیز در روزهای معاملاتی وجود دارد، هر گروه در بازار پایه نوسان معاملاتی خاص خود را دارد و یک روز امکان حراج وجود دارد که تصمیم آن در اختیار سازمان بورس است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس از تصویب قوانین جدید بازار پایه در این شورا خبر داد و گفت: این مصوبه در حال طی فرآیند اداری سازمان بورس برای ابلاغ است.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه به محض ابلاغ این مصوبه قوانین لازم الاجرا خواهد شد، گفت: به زودی و با طی فرآیند اداری این مصوبه ابلاغ و اجرایی می‌شود.

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه طی جلساتی نظرات اهالی بازار در خصوص تغییرات قوانین بازار پایه اخذ و جمع‌بندی شد، گفت: شورای عالی بورس تلاش کرد تا در تصویب قوانین، نظرات اهالی بازار نیز اعمال شود که در برخی موارد این نظرات اعمال شد و در برخی موارد دیگر نیز ترجیح داده شد تا سیاست‌های سازمان بورس مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این قوانین ظرف روزهای آینده ابلاغ می‌شود، درباره جزییات تغییرات قوانین بازار پایه گفت: موضوع عدم نمایش سفارش‌های خرید و فروش را از موارد مورد اعتراض اهالی بازار بود که فعلا اجرایی نمی‌شود اما به طور کلی سیاست کلی سازمان بورس درباره بازار پایه حذف این سفارش‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه رنگ‌بندی بازارهای پایه برقرار است، گفت: نوسانات قیمتی نیز در روزهای معاملاتی وجود دارد، هر گروه در بازار پایه نوسان معاملاتی خاص خود را دارد و یک روز امکان حراج وجود دارد که تصمیم آن در اختیار سازمان بورس است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا