انرژی

پیاده سازی طرح ملی قبض سبز در ۲ استان

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر از پیاده سازی کامل طرح ملی قبض سبز یا حذف قبوض کاغذی برق در دو استان کشور یعنی کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  هادی مدقق در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی در راستای طرح تحول دیجیتال در صنعت آب و برق و همینطور به منظور ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکان، ارتباط دوسویه با مشترکان، صرفه جویی اقتصادی و توسعه دولت الکترونیک اجرای طرح ملی قبض سبز از ابتدای امسال در کشور کلید خورده است.

وی همچنین اظهارداشت: تاکنون طرح حذف قبوض کاغذی برق در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان بصورت کامل و با موفقیت به مرحله اجرا در آمده است.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: جدا از این اکثر شرکت های توزیع برق در کشور ۶۰ تا ۷۰ درصد اطلاعات مشترکان خود را جمع آوری تا طرح مزبور را بصورت کامل اجرا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد، افزود: صدور قبوض کاغذی برای مشترکان برق از مهرماه امسال متوقف و قبض الکترونیکی جایگزین خواهد شد.

مدقق اظهارداشت: چهار روش برای ثبت شماره تلفن همراه و ارائه قبض الکترونیکی پیش بینی شده است.

وی گفت: روش نخست اینکه ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر افزود: جدا از این سرشماره‌ای اعلام شده که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود به این سرشماره اطلاعات آنان در سامانه ثبت و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت می کنند.

وی در ادامه یادآورشد: علاوه بر دوروش مزبور مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت ۳۹ شرکت توزیع برق در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند در ضمن اپلیکیشنی در سایت ‌های مزبور قرار گرفته که مشترکان با استفاده از این نرم افزار می توانند علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی تمامی خدمات پس از فروش را دریافت کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا