بانکبانک و بیمه

رتبه نخست بانک صنعت ومعدن درتسهیلات طرح رونق تولید در استان سمنان

سرپرست بانک صنعت و معدن استان سمنان اظهارداشت: این بانک در راستای ایفای مسئولیت تخصصی خود مطابق با سیاست های دولت تدبیر و امید در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید جایگاه نخست را به دست آورد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، روابط عمومی بانک صنعت و معدن با مریم شاهی سرپرست این بانک در استان سمنان در خصوص وضعیت واحدهای تولیدی، میزان تسهیلات و اهداف و برنامه های این سرپرستی در مصاحبه ای به گفتگو نشسته است که مشروح آن در ادامه می آید؛

۱-طی یکسال قبل چه واحدهای صنعتی در استان سمنان بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
طی یکسال گذشته با مشارکت بانک صنعت و معدن تعداد ۴ طرح با اشتغالزایی ۸۱ نفر به بهره برداری رسیده است. لازم به ذکر است طرح های بزرگ دیگری نیز در استان در حال اجرا می باشد که انتظار می رود در سال جاری با اشتغالزایی قابل توجهی به بهره برداری برسند.

۲- تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان و درصد پیشرفت آنها چقدر است؟
تعداد ۸ طرح با سرمایه گذاری ۷.۴۳۱ میلیارد ریال در استان سمنان با مشارکت بانک صنعت و معدن به شرح ذیل در حال اجرا می باشد:
–    داروسازی فاتک شیمی با میزان سرمایه گذاری ۱.۰۷۷ میلیارد ریال و پشرفت فیزیکی ۸۱ %
–    سیمان بیارجمند با میزان سرمایه گذاری ۲.۵۵۳ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۴ %
–    کویرجین سمنان با میزان سرمایه گذاری ۱.۱۴۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۷ %
–    درین ریس سمنان با میزان سرمایه گذاری ۱.۳۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۹ %
–    تولیدی شیمیائی کلران با میزان سرمایه گذاری ۱۴۱ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۱ %
–    ذوب آهن آرمان آسیا با میزان سرمایه گذاری ۷۷۶ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۶۵ %
–    سپید گچ برگ سازان کویر گرمسار با میزان سرمایه گذاری ۲۷۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵ %
–    طب پلاستیک نوین با میزان سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۰%

۳- استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های آن برای توسعه صنعتی چیست؟
استان سمنان از نظر توسعه صنعتی با بیش از ۲۰۰۰ پروانه بهره برداری دارای جایگاه پانزدهم درکشور می باشد.
لازم به ذکر است در استان سمنان قریب به ۴۲ ماده معدنی وجود داردکه از این لحاظ در کشور رتبه اول را داراست و مهمترین آنها گچ، نمک، زئولیت و ذغال سنگ می باشد.
بیشترین سرمایه گذاری در استان به ترتیب در گروه کالاهای فلزی، شیمیائی، مواد کانی، منسوجات، غذایی بوده و عمده صنایع آن در بخش صنایع کوچک و متوسط می باشد.
استان سمنان بدلیل برخورداری از موقیعت استراتژیک و توانمندی های اقتصادی و دسترسی به بازارهای هدف می تواند به یک قطب بزرگ صنعتی تبدیل شود.

۴- بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟  
بانک صنعت و معدن به منظور فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحد های صنعتی در استان سمنان با عنایت به رسالت تخصصی و توسعه ای خود در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی و معدنی با تمام توان و با بهره برداری از تمام ظرفیتها و بهره مندی از بدنه کارشناسی خود توانسته در خصوص تخصیص منابع عملکرد مطلوبی داشته باشد، به گونه ای که طی سنوات گذشته با مشارکت این بانک در اجرای طرحهای ایجادی و توسعه ای که دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی مناسب هستند روند ایجاد اشتغال در استان مطلوب بوده است.
از سوی دیگر این بانک با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ارائه سایر خدمات بانکی (ضمانتنامه، گشایش های اعتبار ارزی و ریالی) به طرحهای موجود صنعتی در راستای تثبیت سطح تولید و اشتغال موجود نقش بسزایی داشته است.  
همچنین بانک صنعت و معدن در راستای ایفای مسئولیت تخصصی خود مطابق با سیاستهای دولت، عملکرد قابل قبولی در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ داشته و در جایگاه برتر نسبت به سایر بانکهای استان قرار گرفته است.

۵-چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتریان دارید؟
مذاکره با مدیران صنایع استان و تشریح امکانات و خدمات قابل ارائه توسط بانک، افتتاح حساب جهت پرسنل مشتریان به منظور واریز گروهی حقوق، تسریع در انجام امور خدمات بانکی، تمرکز ویژه جهت ارائه خدمات الکترونیک و اینترنتی بانک و ارائه مشاوره های تخصصی و بانکی به صنعتگران از اهم راهکارها و برنامه های این سرپرستی در جهت استقرار بانکداری شرکتی و ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان است.

۶- تعامل شما با ستاد چگونه است و چه انتظاری از ستاد دارید؟
با عنایت به اعتماد هیئت مدیره محترم بانک به سرپرستی ها و شعب و افزایش اختیارات آنها، کمک بسزائی در تسریع انجام امور مربوط به مشتریان شعب داشته است. کلیه مدیریت های ستاد نیز همراهی خوبی با این سرپرستی داشته و انتظار می رود با تسریع در پاسخگوئی و درخواست های استان جهت خدمات دهی بهتر به مشتریان ما را یاری رسانند.

۷- نقش نیروی انسانی در موفقیت برتری شعب چیست؟
کارکنان هر سازمان از مهمترین سرمایه های آن می باشد و در بانک صنعت و معدن نیز این موضوع محقق می باشد. لازم بذکر است بنا به گواه بسیاری از صنعتگران استان یکی از مزیت های بانک صنعت و معدن داشتن کارشناسان با توانمندی و تعهد بالا می باشد که با تعامل مطلوب با مشتریان و ارائه خدمات بهتر به صنعتگران استان در برتری بانک نقش بسزائی دارند.

۸-طرح های که استان در تامین مالی انها نقش داشته و در سطح ملی مطرح هستند را توضیح دهید؟
این بانک در تامین مالی طرحهای نساجی و داروئی استان مشارکت داشته که شامل شرکت درین ریس سمنان، شرکت کویر جین سمنان، شرکت داروسازی ثنامد و داروسازی فاتک شیمی می باشند.

۹-در راستای تحقق شعار سال(رونق تولید) چه برنامه های دارید؟
از برنامه های این سرپرستی حمایت از واحد های تولیدی فعال و تامین سرمایه در گردش آنها می باشد که این امر می تواند نقش مهمی در حفظ تولید و اشتغال آن داشته باشد. همچنین تعیین تکلیف واحد های تملیکی و مطالبات غیر جاری مشتریان از برنامه های دیگر این سرپرستی در سال رونق تولید می باشد.

۱۰-مهمترین برنامه های استان در سال ۹۸ چیست؟
تجهیز منابع و تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری استان و تلاش در واگذاری اموال تملیکی و علی الخصوص کمک به واحدهای تولیدی در زمینه واردات و صادرات با شرایط فعلی از مهمترین برنامه های این سرپرستی در سال ۹۸ می باشد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا