بانکبانک و بیمه

صدور یک کارت بانک ملی به ازای هر دونفر


در اکثر استان های کشور به ازای هر دو نفر جمعیت استان، یک عدد کارت بانک ملی صادر شده است.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، سرانه کارت های صادر شده به ازای هر دستگاه خودپرداز بانک ملی در اسفند ۹۵ نشان داد که در استان های تهران (۱۱ هزار کارت)، خوزستان (۱۰ هزار کارت)، گیلان (۸ هزار کارت)، کهگیلویه و بویر احمد (۸ هزار کارت) و قم (۷ هزار کارت)، بیشترین تعداد کارت به ازای هر خودپرداز صادر شده است (نمودار ۱).

با توجه به نمودار ۲، در اسفند ماه گذشته، در استان آذربایجان غربی به ازای هر ۳ نفر جمعیت استان و در استان های چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، گلستان، کردستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کرمان، همدان، لرستان و هرمزگان به ازای هر دو نفر جمعیت استان یک عدد کارت صادر شده است.
لازم یه ذکر است که این آمار دلیل بر آن نیست که از هر دو نفر جمعیت، یک نفر کارت بانک ملی دارد و ممکن است شخصی چندین کارت در اختیار داشته باشد.
سرانه خودپرداز فعال شده به ازای جمعیت استان های مختلف در اسفند ماه ۹۵ نشان داد که به ازای هر ۱۶ هزار جمعیت در استان خوزستان، به ازای هر ۱۵ هزار نفر در استان های خراسان رضوی و آذربایجان غربی، به ازای هر ۱۴ هزار نفر در استان های گلستان و همدان و به ازای هر ۱۳ هزار نفر در استان سیستان و بلوچستان، یک دستگاه خودپرداز بانک ملی فعال بوده است. بیشترین تعداد خودپرداز فعال در استان های یزد و سمنان به ازای هر ۶ هزار نفر جمعیت، در استان های خراسان شمالی و ایلام به ازای هر ۷ هزار جمعیت و در استان های اردبیل و هرمزگان به ازای هر ۸ هزار جمعیت، مشاهده شده است (نمودار ۳).
نمودار ۴ نشان داد که در استان تهران به ازای هر تراکنش ثبت شده روی خودپرداز بانک ملی، ۳/۵ میلیون ریال تراکنش انجام شده است. همچنین در استان های اصفهان، بوشهر، آذربایجان غربی، هرمزگان و یزد ارزش هر تراکنش انجام شده به ترتیب ۳/۴۳، ۳/۳۶، ۳/۳۵، ۳/۰۹ و ۳/۰۳ میلیون ریال بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا