انرژی

مبادلات برقی ایران با کشورهای همسایه

سخنگوی سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق ایران گفت: ایران با اغلب کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان و غیره مبادلات برقی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جعفر محمد نژاد سیگارودی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: این مبادلات مربوط به امسال و سال گذشته نیست بلکه از سال های دور در حال انجام است.

وی همچنین اظهارداشت: اغلب کشورهای همسایه نیاز مند انرژی برق هستند ودر ماه های مختلف سال از ایران برق دریافت می کنند.

همچنین بخوانید

سخنگوی سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق ایران گفت: ناگفته نماند بر اساس سیاست دولت ماه های که کشور خود نیاز به مصرف برق دارد این صادرات محدود می شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه انرژی یک کالای استراتژیک است، افزود: کشورهای همسایه بازار مناسبی برای جمهوری اسلامی برای صادرات برق محسوب می شوند.

محمد نژاد سیگارودی اظهارداشت: صادرات برق یک فرصت طلایی برای مملکت به شمار می رود که باید از این فرصت به بهترین وجه ممکن استفاده کرد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: صادرات برق ضمن ایجاد افزایش اشتغال و تولید ارزش افزوده بالا می تواند در بحث ارزآوری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور نقش آفرین باشد.

سخنگوی سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق ایران گفت: برای تولید و صادرات برق روش های مختلفی از جمله سوزاندن سوخت‌های فسیلی، استفاده از ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر و غیره وجود دارد.

وی در ادامه ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر به خصوص انرژی خورشیدی و بادی را در کشور بسیار قابل توجه برشمرد و اظهارداشت: انرژی های نو جدا از عدم مصرف سوخت و ایجاد آلایندگی های زیست محیطی در توسعه صادرات بسیار حائز اهمیت هستند در ضمن فضای کسب و کار بهتری هم برای سرمایه گذاران داخلی و هم برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنند.

محمدنژاد سیگارودی ضمن اشاره به تولید پنج هزار مگاوات برق برابر برنامه پنج ساله ششم توسعه در کشوراست، یادآورشد: ایران از ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر بویژه بادی و خورشیدی برخوردار است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا