امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد اشتغال مستلزم فراهم‌سازی بستر سرمایه‌گذاری در کشور است

اراک- معاون اول رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال مستلزم فراهم سازی بستر سرمایه گذاری در کشور است و در مسیر تحول و رشد اقتصاد باید از توانمندی های جوانان بهره گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه طی یک سخنرانی در ورزشگاه شهدای پنجم مرداد اراک، اظهار داشت: مردم ایران در سال های اخیر در شرایط تحریم مقاومت و ایستادگی خود را نشان دادند، در وضعیت تحریم شاهد بودیم که میزان فروش نفت کشور نصف شد و پس از برداشته شدن تحریم های نفتی نیز کشورهای منطقه ای با تصمیمات خود مشکلاتی در این زمینه ایجاد کردند اما در نهایت ما شرایط را مدیریت کردیم و شرایط فروش نفت را به شرایط پیش از تحریم رسانده ایم.

 معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز کشور ایران در منطقه و جهان به عنوان یک کشور امن شناخته می شود و جایگاه مطلوبی یافته است و در این رابطه توسط دولت یازدهم اقداماتی صورت داده که هم اکنون بسیاری از کشورها به دنبال تعامل با ما هستند.

همچنین بخوانید

جهانگیری بیان کرد: آنچه باید دنبال کنیم فراهم کردن عرصه برای فعالیت و کارآفرینی جوانان است چرا که به این ترتیب اقتصاد ما متحول می شود و رشد خواهد کرد، باید به این باور دست یابیم که جوانان سرمایه ارزشمند کشور هستند و از این سرمایه ها برای رشد و توسعه بهره بگیریم.

 معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان ساخت: باید زمینه ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی در کشور فراهم شود که بخشی از این مهم به واسطه مهیا کردن بستر سرمایه گذاری محقق می شود، بایستی در مسیر افزایش رفاه و معیشت مردم به نحوی عمل کنیم که آبرومندانه باشد که این مساله از طریق ایجاد شغل امکان پذیر است.

وی ادامه داد: امروز بسیار از مسائل سیاسی و بین المللی کشور در مسیر درست خود قرار گرفته و به خوبی مدیریت شده است و با پشتیبانی مردم این روند می تواند ادامه داشته باشد، در حقیقت باید توانایی تصمیم گیری و اقدام در شرایط سخت را داشته باشیم.

 معاون اول رئیس جمهور گفت: استان مرکزی به عنوان زادگاه بنیان گذار انقلاب، نقش تاثیرگذاری در سرنوشت ایران اسلامی ایفا کرده و همچنین در طول تاریخ بزرگان بسیاری از این استان در مناصب مهم و بزرگ قرار گرفته اند.

جهانگیری افزود: استان مرکزی زادگاه قائم مقام فراهانی، امیرکبیر و دکتر حسابی است، افرادی که در حوزه علم و سیاست در تاریخ کشور خوش درخشیده اند و امروز الگوی ما در مسیر پیشرفت و توسعه هستند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر این استان قطب مهم صنعت کشور است و در عرصه های کشاورزی و صادرات نیز  فعالیت موثر دارد و همچنین در عرصه هایی چون جنگ تحمیلی و سایر عرصه های پس از انقلاب، همواره ایفا کننده نقش مهم بوده اند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا