بورسبورس اوراق

شاخص بورس به مرز ۲۵۳ هزار واحدی رسید

شاخص بورس تهران با افزایش ۴۰۹ واحدی عدد ۲۵۲ هزار و ۸۹۸ واحد را ثبت کرد و شاخص هم وزن با ۵۴۳ واحد افزایش به رقم ۶۱ هزار و ۲۰۰ واحد رسید. شاخص بازار اول در کانال ۱۸۵ هزار واحدی ایستاد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۰۵ هزار و ۷۳۳ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش ۴۰ واحدی به عدد ۳ هزار و ۳۲۵ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سنا، امروز با دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۲۲۴ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۶۴۲میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای وغدیر، همراه و دعبید به ترتیب با ۱۶۱، ۱۰۴ و ۷۶واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای فارس، فولاد و شپنا به ترتیب با ۱۴۹، ۷۰ و ۶۴ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز  خساپا، جم پیلن، وتجارت، فولاد و شتران پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، صنایع شیمیایی برترین گروه صنعت بود و خودرو و فلزات اساسی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

 امروز، تدپیکس با افرایش ۴۰۹ واحدی در آستانه ورود به کانال ۲۵۳ هزار واحدی قرار گرفت. به گفته کارشناسان بازار سرمایه، به نظر می رسد با حرکت موج صعودی قیمت ها در بازار های جهانی شاهد صعود شاخص در روزهای آینده باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا