امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لغو قانون تمرکز به صلاح کشور نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه لغو دو ساله قانون تمرکز را به صلاح کشور نمی دانیم، اظهارامیدواری کرد این تصمیم مورد بازنگری قرار بگیرد.

همچنین بخوانید

محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص اتخاذ تصمیمی مبنی بر انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران (GTC) از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، گفت: متاسفانه با این تصمیم ، قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی ( قانون تمرکز)  ملغی شد.این تصمیم را به صلاح کشور نمی‌دانیم و امیدواریم مورد بازنگری قرار گیرد.

وی ادامه داد: نابسامانی‌های اخیر بازار را قبول داریم اما این دلیل نمی‌شود که سیاست‌های موفق تولید را نابود کنیم. با انتقال شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت، موفقیت‌های چند سال گذشته در حوزه خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی تحت شعاع قرار می‌گیرد.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه دولت سیستم‌های نظارتی خود را باید تقویت کند، گفت: بخش زیادی از مشکلات بازار به دلیل عدم نظارت دولت است. دولت به جای اینکه این موضوع را حل کند، تصمیم غیرکارشناسی مبنی بر انتقالGTC از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت را گرفته است.

پورابراهیمی در پایان تصریح کرد: تصمیم گرفته شده  غیرکارشناسی بوده است. امیدواریم شرکت بازرگانی دولتی ایران در وزارت جهاد کشاورزی بماند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا