امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح های جدید کشاورزی آذربایجان شرقی ۱۰هزار فرصت شغلی ایجاد می کند

مرند – وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح های کشاورزی آذربایجان شرقی با اشتغال زایی قریب به ۱۰ هزار نفر به طور همزمان به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمود حجتی، عصر امروز در مراسم افتتاح واحد مرغداری تخم گذار ۱۵۰ هزار قطعه ای شهرستان مرند در روستای محبوب آباد که با حضور حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه مرند، معاون استاندار آذربایجان شرقی، محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس، اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و برخی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: در این سفر  رئیس جمهور ۱۲۵ طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۳۳ میلیارد تومان از محل منابع عمومی،تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخشی خصوصی با اشتغال زایی قریب به ۱۰ هزار نفر در استان به طور همزمان به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن ها آغاز می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح ها ۹ هزار و ۸۴۰ هکتار از اراضی بهبود یافته و ۱۰ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی استان افزوده شده که موجب افزایش تولید در حدود ۱۳۲ هزار تن و اشتغال ۱۸ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم می شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین تصریح کرد: با بهره برداری از ۱۱ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت ۳۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان، ظرفیت نگهداری محصولات کشاورزی در استان به ۴ میلیون تن افزایش پیدا می کند.

حجتی تاکید کرد: سطح گلخانه های استان آذربایجان شرقی در طول ۵ سال اخیر از ۶۵ هکتار به ۲۶۵ هکتار رسیده یعنی بیش از ۴ برابر شده است.

به گفته وی با بهره برداری از ۱۶ واحد دامی با اشتغال زایی ۵۷ نفر سالانه هزار تن شیر و ۴ هزار تن تخم مرغ و ۱۳۰ تن گوشت به تولیدات دام و طیور و شیلات استان افزوده می شود.

حجتی در بخش دیگری عنوان کرد: ظرفیت های طبیعی خدادادی که در اختیار کشور ما قرار دارد، حد و اندازه ندارد، هرچه کار کنیم جای کار دارد.

وی افزود: آبی که امروز به عنوان یک چالش از آن یاد می شود، اگر به صورت بهره وری استفاده شود، هم می توان سهم طبیعت را حفظ کرد و هم با باقیمانده آن خیلی بیشتر از بهره گیری امروز استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در کشور خاطرنشان کرد: کشاورزی و دامداری تنها در مرزعه نیست بلکه قبل از مزرعه آغاز شده و تا سفره ادامه دارد، از تهیه ادوات و امکانات گرفته تا زنجیره عرضه آن بسیار دارای اهمیت است.

حجتی در بخش دیگری به جایگاه کشاورزی خطه آذربایجان اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان شرقی در طول تاریخ سرآمده بوده و هست و در تولید محصولات باغی و زراعی و آبزی پروری و گلخانه ها پیشگام است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا