صنعت، معدن، تجارت

درخواست پلمب ۱۶ دکه و کانکس مستقر در خیابان ۳۰ تیر تهران

رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان و مواد غذایی تهران از درخواست این اتحادیه برای پلمب ۱۶ دکه و کانکس مستقر در خیابان ۳۰ تیر به دلیل نداشتن جواز بهداشتی و مجوز فعالیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم،  رئیس اتحادیه صنف اغذیه‌فروشان و مواد غذایی تهران با اشاره به غیرقانونی بودن فعالیت کانکس‌ها و دکه‌های اغذیه فروشی در خیابان ۳۰ تیر به دلیل عدم دارا بودن جواز بهداشتی و مجوز فعالیت، از درخواست این اتحادیه برای پلمب ۱۶ دکه و کانکس مستقر در این خیابان به پلیس اماکن خبر داد.

اسدالله احمدی شهریور در گفتگو با تسنیم با اشاره به غیرمجاز بودن فعالیت ۱۶ دکه و کانکس فروش اغذیه در خیابان ۳۰ تیر تهران اظهار کرد: طبق ماده ۱۲ قانون فعالیت صنفی، فعالیت در تمامی صنوف نیازمند اخذ مجوزهای لازم است ولی کانکس‌ها و دکه‌هایی که در حاشیه خیابان ۳۰ تیر فعال هستند علی‌رغم گذشت زمان زیادی از فعالیتشان و وعده مسولان شهرداری، مجوزهای لازم را اخذ نکردند.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران گفت: این در حالی است که فعالیت این دکه‌ها و کانکس‌ها مرتبط با خوراکی و اغذیه شهروندان است و از همین رو اهمیت بالایی دارد و از همین رو برای سلامت شهروندان، فاکتورهای بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای تعریف شده است و واحدهایی که بتوانند این شاخص‌ها را رعایت کنند قادر به اخذ مجوز بهداشت خواهند بود که متاسفانه این دکه‌ها نتوانسته‌اند مجوز بهداشتی را دریافت کنند و حتی در تامین آب شرب مناسب و بهداشتی و یا خروجی فاضلاب نیز با مشکل مواجهند.

همچنین بخوانید

احمدی شهریور با اشاره به جلسه صبح امروز در استانداری تهران با حضور نماینده شهرداری تهران و مطرح شدن موضوع فعالیت این افراد در خیابان ۳۰ تیر گفت: ما در جلسه امروز نیز تصریح کردیم که بر اساس قوانین و ضوابط قانونی، این دکه‌ها شرایط اخذ مجوز فعالیت را ندارند و علاوه بر موارد بهداشتی، بدلیل نداشتن پلاک ثبتی و یا قرارداد مالکیت قانونی، قادر به اخذ مجوز نیستند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران در چند نوبت، مهلت‌هایی را برای اخذ مجوز به مسولان شهرداری در این منطقه داده افزود: علی‌رغم مهلت‌های داده شده، مجوزهای لازم برای فعالیت این دکه‌ها اخذ نشد و ما درخواست پلمب ۱۶ دکه و کانکسی که در خیابان ۳۰ تیر استقرار داشتند و فعالیتشان مرتبط با این اتحادیه بود به پلیس اماکن ارائه دادیم.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا